Sökning: "Media Markt"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Media Markt.
1. #Blessed : Strävan efter en livsstil
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Vi har i denna uppsats valt att analysera vilken slags livsstil som förmedlas i reklam på den sociala medie-applikationen Instagram. Frågeställningen vi har valt är följande: - Vilken slags livsstil förmedlar unga svenska Influencers i åldern 19-30 med inriktning mode och livsstil genom bilder när de gör reklam på Instagram? Vi har valt denna frågeställning då vi, genom att surfa runt på sociala medier, märkt av likheter och skillnader mellan olika reklaminlägg och vill ta reda på om det finns oskrivna regler på vad som bör finnas med och visas upp i en reklambild på Instagram. LÄS MER
2. DEN ÖKADE E-HANDELNS PÅVERKAN PÅ FYSISKA BUTIKER : En studie inriktad på kundrelationer inom elektronikbranschen
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : .... LÄS MER
3. Involvera, Engagera, Överleva! : Kundinvolveringens betydelse för hemelektronikkedjors hållbarhetsaktiviteter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Kunder är idag mer aktiva vad gäller hållbar utveckling och ställer krav på att företag ska genomföra hållbarhetsaktiviteter. Därför fokuserar denna studie på hemelektronikkedjors hållbarhetsaktiviteter och vikten av att involvera kunderna i dem, för att skapa mervärde för båda parter. LÄS MER
4. Konkurrensstrategier under hård konkurrens. Fallstudie på den svenska hemelektronikmarknaden.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Konkurrensstrategier under hård konkurrens. Fallstudie på den svenska hemelektronikmarknaden. LÄS MER
5. A Multi-Sensory Brand-Experience : Sensorial interplay and its impact on consumers' touch behaviour
Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : The purpose of this thesis is to explore to what extent different styling elements can be used within a retail store and how sensorial cues can affect customers buying behaviour by creating a multi-sensory brand-experience. Further, this project aims at contributing to the development of new knowledge regarding a multi-sensory brand-experience through the performance of an experiment. LÄS MER