Sökning: "Media and Morality"
Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden Media and Morality.
1. "Boeing is deeply saddened..." : En kvalitativ innehållsanalys av Boeings kriskommunikation efter 737 MAX-krisen
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : This thesis conducts a qualitative content analysis of The Boeing Company's crisis communication during the 737 MAX crisis in 2019, with a focus on the crisis involving Boeing's 737 MAX aircraft, Ethiopian Airlines Flight 302. Applying the Situational Crisis Communication Theory (SCCT) and an ethical framework, the study examines Boeing's crisis communication and how the organization deals with ethical and moral dilemmas and how these are expressed. LÄS MER
2. The Abortion Debate in the U.S. Media : A Critical Discourse Analysis of the Abortion Debate within two prominent U.S. News Outlets Leading Up to and Following the Overturn of Roe v. Wade
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : The aim of this study is to analyze whether any media bias and framing can be observed in the U.S. news reporting surrounding the topic of the abortion debate. And if yes, how they are being presented to their respective audiences. LÄS MER
3. Förekommer det skillnader mellan juristers och gemene mans moraliska ståndpunkter?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka om juristers moraliska uppfattning skiljer sig från gemene mans moraliska uppfattning. Den teoretiska bakgrunden om moral utgick från Haidts “Moral Foundations theory”, i enlighet med denna teori utgick studien från att det finns fem olika moraliska principer som utgör den moraliska kompassen. LÄS MER
4. Rainbow Flags and Rubber Bullets : A Framing Analysis of LGBTI+ and Pride in Contemporary Turkey
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : The LGBTI+ community in Turkey are regularly subjected to discrimination, threats andviolence. This study aims to analyze how two Turkish newspapers cover LGBTI+ in Turkey,with a time frame of the last ten years and a sub-focus on the ban of Istanbul pride in 2015. LÄS MER
5. Är alla broar brända? : En studie om skandalers påverkan på modeföretag och influencers
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Denna studie har undersökt cancelkulturen på sociala medier och hur detta påverkar företag respektive influencers. Syftet var att identifiera och skapa bättre förståelse för konsumenters interaktioner efter en varumärkesskandal och således jämföra konsekvenserna för de olika typerna av varumärken. LÄS MER