Sökning: "Media i framtiden"
Visar resultat 1 - 5 av 332 uppsatser innehållade orden Media i framtiden.
1. AI-readiness inom livsmedelsbranschen : En kartläggning av nordiska livsmedelsföretag
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Livsmedelsindustrin står inför stora utmaningar i framtiden, varav en är att erbjuda och producera livsmedel till en växande population på ett hållbart sätt. Ett sätt att övervinna denna utmaning är att implementera AI-teknik som kan användas för att effektivisera och främja hållbar utveckling inom livsmedelsindustrin. LÄS MER
2. Var kommer intresset till hyggesfritt skogsbruk ifrån?
Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest ManagementSammanfattning : Hyggesfritt skogsbruk är något som mer och mer ses som ett intressant alternativ för skogsägare. Det diskuteras hyggesfritt skogsbruk i olika debattforum, på nyheter och i politiska sammanhang. Även hos de väletablerade skogsföretagen pågår diskussioner om hyggesfritt. LÄS MER
3. Massmedias roll i stigmatiseringen av personer med psykossjukdom och schizofreni – en analys av Stigmawatch material
Magister-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: En orsak till att personer med schizofreni och psykossjukdom inte söker vård i tid kan bero på stigmatisering, 40% av de personer som lever med schizofreni upplever en hög grad av stigma. Media bidrar till stigmatiseringen då det är en stor källa till information för en stor grupp människor. LÄS MER
4. Antropologi och medier : En kvantitativ innehållsanalys om forskningskommunikation
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Med syftet att kritiskt diskutera hur kunskap från samhällsvetenskapen i allmänhet och antropologi i synnerhet skulle kunna göras mer tillgänglig för fler än akademiker undersöker denna studie i vilken utsträckning antropologiprofessorer syns i svensk printmedia. Med medialisering och meningsfullhet som teoretiskt ramverk analyseras professorernas förmåga att kommunicera sin forskning och universitetens anpassning till medielogiken. LÄS MER
5. IMG-elementet och PICTURE-elementet som bildimplementationstekniker inom m-handel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Fler går över till att använda mobila enheter för att besöka webben samtidigt som e-handelsmarknaden växer. Till skillnad mot fysiska butiker så saknar ofta butiker på nätet möjligheten till att ge tillräcklig information om produkterna. LÄS MER