Sökning: "Medskapande av värde"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Medskapande av värde.

  1. 1. Nyttiggörande av forskningsresultat från akademi till näringsliv : En studie om kopplingen och samverkan mellan de två aktörerna akademi och näringsliv för ökad kunskapsöverföring samt nyttiggörande av forskningsresultat, för att göra Sverige mer konkurrenskraftigt i världen.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linnea Abrahamsson; [2022]
    Nyckelord :Nyttiggörande; Samverkan; Värdeskapande; Akademi; Näringsliv; Roller i tvärsektoriell samverkan; Värde; Nyttiggörande av forskningsresultat; Medskapande av värde; Trippel helix; Ekonomisk tillväxt; Konkurrenskraft i världen;

    Sammanfattning : I världen idag krävs det en samverkan mellan näringsliv, akademi och det offentliga rummet för att driva innovation framåt, öka ekonomiska tillväxten samt vidareutveckla samhället. Det finns även en lagstiftning som menar att forskningsresultat vid svenska akademier skall komma till nytta i samhället, men detta uppfylls inte enligt ett flertal källor. LÄS MER

  2. 2. Folkbibliotekens demokratiska uppdrag : En kvalitativ studie av folkbibliotekariers uppfattningar om programverksamheters betydelse för att utveckla det demokratiska samhället

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Biblioteks- och informationsvetenskap

    Författare :Erik Hugosson; [2022]
    Nyckelord :Public library; Public librarians; Values; Library programmes; Democracy; Public sphere; Models of democracy; Social turn; Pluralistic agonism; Folkbibliotek; Folkbibliotekarier; Värden; Programverksamheter; Demokrati; Offentlig sfär; Demokratiska modeller; Social vändning; Pluralistisk agonism;

    Sammanfattning : Utgångspunkten för denna kandidatuppsats är att analysera hur folkbiblioteken verkar för samhällets demokratiska utveckling genom sina programverksamheter. De värden som utgör ramen för de demokratiska samhällena ligger även till grund för beskrivningen av de allmänna bibliotekens uppdrag. LÄS MER

  3. 3. Customer Perception of Servitization in the Durable Consumer Goods Segment of SMEs in Sweden : A Case Study with the Sjöstrand Trading AB

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Marcel Christian Georg Renner; [2022]
    Nyckelord :Servitization; Consumer Perception; Sustainability; Consumer Products; SMEs;

    Sammanfattning : Servitization has long since proven its benefits for manufacturing companies and is expected to gain future importance due to its sustainable and competitive significance. Yet, research has insufficiently addressed the effect of consumer goods companies integrating services in their portfolio to meet customer demands and justify new pricing models in B2C markets. LÄS MER

  4. 4. The Owl Effect

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Amanda Ågren; Sara Wennström; [2022]
    Nyckelord :varumärkeskommunikation; varumärkespersonlighet; varumärkesengagemang; kundbaserat varumärkesenagemang; sociala medier; Instagram; TikTok; Duolingo; Social Sciences;

    Sammanfattning : I takt med sociala mediers framfart har nya förutsättningar för varumärkning uppkommit. Sociala medier erbjuder möjligheter för varumärken att nå ut till en bredare massa, observera kundbeteenden i realtid och interagera med sina kunder. LÄS MER

  5. 5. DIALOG : Naturens viskningar och kroppens gehör

    Kandidat-uppsats, Konstfack/Inredningsarkitektur & Möbeldesign

    Författare :Jenny Eriksson; [2020]
    Nyckelord :design; materiella ideal; brukare; objekt; produktion; värde; hållbarhet; processer;

    Sammanfattning : Examensarbetet Dialog -Naturens viskningar och kroppens gehör, berättar om tre naturnära karaktärer som tillsammans gestaltar versioner av vardagsobjekten vi känner igen, bland annat pallen och bordet. Objekten är gjorda av stamdelar i olika träslag, vilka kommer ifrån arboristens beskärningar. LÄS MER