Sökning: "Mervärde butik"
Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden Mervärde butik.
1. Upplevelseekvationen - när AI-teknik möter konsumenters värdeskapande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : The purpose of this thesis is to increase knowledge about how AI in physical Retail has consequences for consumers' value creation. The importance of competence and knowledge in combination with technology is emphasized to enable improved customer experiences in physical retail. LÄS MER
2. VÄVEN - Konsthantverkcentrum och ett hus för folket
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Väven grundar sig i nyfikenheten för vad som sker i konstnärernas ateljéer och utforskandet i hur ett rum som ofta upplevs som slutet kan vävas samman med aktiviteten i ett hus för folket. Projektet är placerat söder om Ösmo i Nynäshamns kommun och innefattar ett konsthantverkscentrum där konstnärer får utrymme att producera, leva och lära i samverkan med publika rum och husets besökare. LÄS MER
3. Den moderna modebutiken : Kampen mot hållbar konkurrenskraft inom svenska trasitionella modebutiker
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I skuggan av den ökande svenska elektroniska detaljhandeln står en fysisk butikshandel inom mode på sin bristningsgräns. När allt fler konsumenter väljer att konsumera mode genom den digitala världen så kan det få förödande konsekvenser för den fysiska modebutikshandeln. LÄS MER
4. Kläduthyrning - framtidens textila konsumtionssätt? : En undersökning av möjligheter för prenumerationsbaserad uthyrning av textila friluftsprodukter i Sverige
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie undersöker möjligheter för utveckling av prenumerationsbaserad uthyrning av friluftskläder med utgångspunkt i pilotprojektet lanserat av företag X. Detta genom att besvara om det finns intresse och en potentiell marknad för uthyrning via prenumeration av friluftskläder, vad som krävs av en uthyrningstjänst för att konsumenter ska övergå till att prenumerera på att hyra sina kläder istället för att köpa nya, samt hur ett koncept kan utformas där utbudet upplevs som tillräckligt och personligt för varje kund. LÄS MER
5. Samspelet mellan online och offline : En kvalitativ studie om fysiska klädbutiker i en tilltagande digitaliserad vardag
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Teknologins utveckling har lett till ett paradigmskifte i konsumenters köpprocess. Konsumenter handlar allt mer online och idag sker all tillväxt på internet. LÄS MER