Sökning: "Mervärdeskapande på Internet"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Mervärdeskapande på Internet.

  1. 1. Mervärdeskapande på Internet : En undersökning av Internetbaserade resebyråer

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jim Viklund; Ulf Karlsson; [2008]
    Nyckelord :Mervärde; Internet; Resebyråer;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to examine whether Swedish, Internet-based travel agencies, acting on a consumer market are working towards creating added value for their customers. If that is the case, how and why do they use such a mode of operation. LÄS MER

  2. 2. Mervärde ur ett konsumentperspektiv : Vilka faktorer är viktiga för att skapa mervärde till tekniska konsumentprodukter?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Eva Hiller; Joanna Muszynska; [2005]
    Nyckelord :Ekonomi; Mervärde; Design; Varumärke; Konsumentprodukter; Mp3;

    Sammanfattning : World wide globalization and the rapid development of the Internet have lead to significant changes for companies around the world. The world has “shrunk” and increased supply of goods and services has lead to a more intense competitive situation. As the market changes, so does consumer behavior. LÄS MER