Sökning: "Microenterprise"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet Microenterprise.

  1. 1. Where There’s a Will There’s a Way: Self-efficacy and Resilience in the Creation and Consolidation of Micro-enterprises Owned by Victims of Forced Displacement in Colombia.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/LUMID International Master programme in applied International Development and Management

    Författare :Ana Duzan; [2023]
    Nyckelord :Micro-enterprises; Resilience; Self-efficacy; Non-cognitive skills; Colombia; Victims of Armed Conflict; International Development; Social Sciences;

    Sammanfattning : In the past decade, micro-enterprise development has gained popularity as an intervention in the Global South, including Colombia, a country where more than 90% of businesses are micro. For decades, this country has endured an internal conflict that has left millions of victims of forced displacement, who live in vulnerable situations and, in many cases, resort to creating micro-enterprises to make a living. LÄS MER

  2. 2. Investigating Uppsala Regional Alternative Food Networks - an explorative case study on Farmer-to-Wholesale Food Hubs

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Energy and Technology

    Författare :Veronica Chifamba; Daniel Petri Cortés; [2022]
    Nyckelord :Alternative Food Networks; ; Local Food Systems; Regional Food Hub; Swedish Food Strategy; Ät UPPsala Län; Small-scale Farmers; Microenterprises; Wholesale; Food Service; Retail;

    Sammanfattning : The sustainability crisis that conventional food systems are suffering worldwide has recently led Sweden and Uppsala County to publish reports on new food strategies. Solutions for the problems need collaborative efforts from a multiplicity of actors. LÄS MER

  3. 3. Shared Smartphones – a Tool for Power or Empowerment? : A qualitative study about female microenterprises in Ghana

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Siri Klintberg; Sevana Melkon; [2020]
    Nyckelord :Female microenterprises; Smartphones; Digital Divide; Feminist Standpoint; Social relations;

    Sammanfattning : Aim – The paper aims to acknowledge female microentrepreneurs' situation, using a feminist perspective, by identifying affecting aspects and factors when relying on borrowing a smartphone in order to run their business. Further, the study will have the United Nations Sustainable Development Goals number 8. LÄS MER

  4. 4. Sociala medier som marknadsföringsverktyg : En studie utifrån mikroföretags perspektiv

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Alma Nezirevic; Sandra Zeilon; [2019]
    Nyckelord :Digital marketing; social media; microenterprise; tourism; Digital marknadsföring; sociala medier; mikroföretag; turism;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar de förväntningar mikroföretag inom turismbranschen har på sociala medier som ett marknadsföringsverktyg. Mikroföretag har inte alltid samma marknadsföringsresurser eller förutsättningar som större företag har att marknadsföra sig. LÄS MER

  5. 5. Tillämpning av finansiella metoder i mikroföretag inom detaljhandeln : Kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Anna Cziszewska; Renia Haddad; [2019]
    Nyckelord :microenterprises; financing method; retail sector; pecking order-theory; trade-off theory; information asymmetry; financing problems; mikroföretag; finansieringsmetod; detaljhandelsbranschen; pecking order-teorin; trade-off teorin; informationsasymmetri; finansieringsproblematik;

    Sammanfattning : Mikroföretagens roll är av stor betydelse för den svenska ekonomin. Dock visar statistik att var tredje mikroföretag går i konkurs kort efter uppstarten. Detaljhandelsbranschen visar sig vara den näst mest konkurrensutsatta branschen i Sverige samt att mikroföretag upplever finansieringsproblematik. LÄS MER