Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Att handla rätt - En kvalitativ studie om den politiska konsumenten

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linda Ågren; Mikael Fransson Arman; Marcus Klasson; [2010]
    Nyckelord :Politisk konsumtion; Identitetsskapande; Senmodernism; Konsumentbeteende; Grön konsumtion Political consumption; Identity; Late Modernity; Consumer Behavior; Green Consumption; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Att handla rätt: En kvalitativ studie om den politiska konsumenten Seminariedatum: 2e juni, 2010 Ämne/kurs: FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15 poäng Författare: Linda C. Ågren, Marcus Klasson & Mikael Fransson Arman Handledare: Cecilia Cassinger Fem nyckelord: Politisk konsumtion, Identitetsskapande, Senmodernism, Konsumentbeteende, Grön konsumtion Syfte: Genom att skapa en djupare förståelse för den politiska konsumenten i dennes resonemang kring konsumtion är syftet att bidra med insikter i hur den politiska konsumenten upplever och motiverar sin konsumtion. LÄS MER

  2. 2. Den ideella sektorn i förändring - Har de tappat tron för att behålla plånboken?

    L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Annica Sprinchorn; Mikael Fransson Arman; [2007]
    Nyckelord :Ideella organisationer; New Public Management; Upphandling; Särställning; Political and administrative sciences; Statsvetenskap; förvaltningskunskap; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Ideella organisationer har traditionellt sett haft en särställning, och utgjort ett komplement till både den privata och offentliga sektorn i Sverige. Sedan mitten av 90-talet har de generella bidragen till dessa organisationer till stor del försvunnit och ersatts med utkontraktering, upphandling och konkurrensutsättning. LÄS MER