Sökning: "Mikael Arvidsson"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Mikael Arvidsson.
1. Convergence of CO2 emissions in the Americas
Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, NationalekonomiSammanfattning : Maintaining global warming to 2 degrees Celsius above pre-industrial levels is vital. Whether the convergence hypothesis holds for carbon dioxide emissions is important for policymakers facing this issue. This paper investigates the convergence behavior of carbon dioxide emissions for 39 countries in the Americas from 1960-2016. LÄS MER
2. Konsten att axla ett chefsuppdrag som ung : En studie om unga chefers karriärsutmaningar
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Titel: Konsten att axla ett chefsuppdrag som ung - En studie om unga chefers karriärsutmaningarFörfattare: Emmy Johansson och Olivia Bengtsson Institution: Linnéuniversitetet, Fakultetsnämnden för ekonomi, Ekonomihögskolan Program: Human Resource Management Kurs: Företagsekonomi III - organisation, examensarbete (Kandidat) Handledare: Kjell Arvidsson Examinator: Mikael Lundgren Syfte: Syftet med studien är att identifiera vilka utmaningar unga chefer står inför i sina karriärer, samt hur de hade kunnat förberedas bättre på de upplevda karriärsutmaningarna. Genom att identifiera unga chefers utmaningar önskar vi kunna skapa en ökad medvetenhet hos blivande unga chefer, ledarskapsutbildningar, organisationer och företag. LÄS MER
3. The valuation and recognition of internally generated brands & trademarks
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: The valuation and recognition of internally generated brands & trademarks Seminar date: 31st May 2017 Course: Degree project – Accounting and Finance, BUSN79 Authors: Mikael Nilsson & Aisha Hawwari Supervisor: Kristina Artsberg Examinator: Susanne Arvidsson Key words: Internally generated brands, Brand valuation, Reliability, Recognition, Accounting Purpose: In this thesis we aim to give insights into the question if the market considers the valuation of internally generated brands to be reliable and if the market considers the recognition of trademarks to provide useful information. We suppose that our contributions could be of guidance for future research in the subject area and serve as useful document for standard setters when deciding on future reforms of IFRS 3 and IAS 38. LÄS MER
4. Hetero, homo eller lite av varje? : En studie som behandlar paradoxen som uppstår när organisationer vill vara både heterogena och homogena.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Titel: Hetero, homo eller lite av varje? –En studie som behandlar paradoxen som uppstår när organisationer vill vara både heterogena och homogena. Författare: Josefine Fält, Joanna Sarvanidis & Gabriella Ståhl Institution: Linnéuniversitetet, Ekonomihögskolan Program: Human Resource Management Kurs: Företagsekonomi III - Organisation, Examensarbete (kandidat) Handledare: Kjell Arvidsson Examinator: Mikael Lundgren Syfte: Med denna uppsats vill vi skapa förståelse för hur organisationer arbetar med mångfald och kulturstyrning för att hantera paradoxen i heterogenitet och homogenitet som uppstår när organisationer strävar efter att vara både innovativa och effektiva. LÄS MER
5. "Det handlar inte om att skicka iväg raketer, utan det handlar om att sätta hela skogen i brand” - En studie om organisering och klusterbildning inom svensk musikbransch
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Författare: Terese Gustafsson och Fanny Janson Handledare: Kjell Arvidsson Examinator: Mikael Lundgren Titel: “Det handlar inte om att skicka iväg raketer, utan det handlar om att sätta hela skogen i brand”. En studie om organisering och klusterbildning inom svensk musikbransch. LÄS MER