Sökning: "Mikaela Wikström"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Mikaela Wikström.

  1. 1. Varumärkeskommunikation via logotyper : en studie om designelementens påverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emilia Berglund; Alexandra Wikström; Mikaela Ljungkvist; [2022]
    Nyckelord :Brand communication; Logotype; Design element; Color; Symmetry; Shape; Font; Brand positioning; Varumärkeskommunikation; Logotyp; Designelement; Färg; Symmetri; Form; Typografi; Varumärkespositionering;

    Sammanfattning : Den ökade globaliseringen och digitaliseringen har resulterat i en hård konkurrens på marknaden. För att ett företag ska lyckas driva igenom sitt budskap till potentiella kunder krävs det att företagets budskap är kort, koncist och slagkraftig. LÄS MER

  2. 2. Kroppsaktivism i svenska nyhetsmedier : En studie om diskurser och inramning av kroppsaktivism

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Mikaela Wikström; [2019]
    Nyckelord :Media communication studies; body activism; social media; connected content analysis; discourse analysis; Textometrica; norms of ideal beauty; news media; framing.;

    Sammanfattning : From 2015 to 2018 many Swedish news media were publishing articles about the same topic; body activism. The purpose of this study is to examine how Swedish news media linguistically uses the term body activism, how they define the term and if discursive themes and patterns can be identified when it comes to how the news media report about body activism. LÄS MER

  3. 3. ”I look flawless all day long” : En studie av diskurser om skönhet i material producerat av influencers

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Mikaela Wikström; [2018]
    Nyckelord :Media communication studies; social media; influencer; beauty; discourse analysis; Textometrica; online identity; self-branding; the consumer society; norms of ideal beauty.;

    Sammanfattning : The internet and social media networks have created a changed world of media. Influencers work with creating content on these platforms. This study is focused on five female influencers which each has a large audience of viewers and that work within the category of beauty. They make content that mainly focuses on makeup and fashion. LÄS MER

  4. 4. Svensk Crossfit-kultur : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Sophie Wikström; Mikaela Johansson; [2018]
    Nyckelord :Crossfit; gemenskap; klädkod; kropp; kultur; språkbruk;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Hur viktig är vikten? : En kvantitativ och kvalitativ studie av Expressen och Aftonbladets framställning av vikt, utseende och hälsa.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Embla Jernstig; Mikaela Wikström; [2017]
    Nyckelord :Media logic; weight; health; diet; newspaper.; Medielogik; vikt; hälsa; kost; diet; Aftonbladet; Expressen.;

    Sammanfattning : In media we often see articles about how to lose weight, what we shouldn’t like about our bodies and how to get rid of these so called problems. In this essay we examine how weight is portrayed in Sweden’s two largest evening papers, Expressen and Aftonbladet. LÄS MER