Sökning: "Minea Carlander"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Minea Carlander.

  1. 1. Transferring Knowledge from a Crowd to a Retail Company - A case study of Roamler Sweden

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sophie Gisterå; Minea Carlander; [2015]
    Nyckelord :Knowledge transfer; knowledge conversion; explicit knowledge; tacit knowledge; gamification; crowdsourcing;

    Sammanfattning : Background: Organizational spending on marketing needs to be justified and therefore measured. New technology has enabled new ways of conducting market research. LÄS MER

  2. 2. Legitimitet genom CSR? : - En studie av SEB:s hållbarhetsstrategier

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Minea Carlander; Karin Lonaeus; [2013]
    Nyckelord :Legitimacy; CSR; Communication Institutional Theory; Translation Theory; The Self Promotor’s paradox.; Legitimitet; CSR; Kommunikation; Institutionell teori; Translation Theory; ”The Self Promotor’s Paradox”; Gröna Obligationer.;

    Sammanfattning : Sammandrag Denna studie behandlar Corporate Social Responsibility (CSR) inom den svenska banksektorn, en sektor där ansvarsfrågor traditionellt inte uppmärksammats då banker inte ansetts ha stor inverkan på samhälls- och miljöproblem. Företag generellt förväntas idag aktivt arbeta med CSR-frågor, dock förekommer en strategi att kommunicera CSR istället för att agera, i syfte att stärka legitimiteten i varumärket. LÄS MER

  3. 3. Sociala medier i marknadsföring : En studie av modebranschen och teknik- och industribranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och media

    Författare :Minea Carlander; Minna Moisio; [2011]
    Nyckelord :Sociala medier; Webb 2.0; Konvergenskulturen; Symmetrisk kommunikation; Word-of- mouth WOM ; Customer Relationship Marketing CRM ; Relationsmarknadsföring.;

    Sammanfattning : SammanfattningSociala medier växer som marknadsföringsverktyg och det är enligt forskare ett utmärkt sätt för företag att skapa dialog och bygga relationer med sina kunder. Flera tidigare studier som behandlar sociala medier och dess effekter har genomförts de senaste åren och det finns fortfarande ett stort intresse inom ämnet. LÄS MER