Sökning: "Miryam Bäckström"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Miryam Bäckström.

  1. 1. Micropayments - A Key To A Constrained Market

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Miryam Bäckström; Martin Hansson; Ebba Wikström; [2003]
    Nyckelord :micropayments; e-commece; adoption-diffusion theory; strategy; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to describe the suppliers’ and the merchants' adoption-diffusion process for micropayments by determining what issues that face them in order to gain market acceptance, and to develop strategic guidelines appropriate for a rapid development of a sustained position on the international- and domestic market? The relationship between supplier, merchant and end-consumer for micropayments differs from the traditional relationships that are described by Robertson and Gatignon. The communication channel between the merchant and the end-consumer is disrupted by the merchants’ lack of need for the micropayment solution. LÄS MER

  2. 2. Hur uppfattas image i olika kulturer?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Björsne; Kristina Hagberg; Cecilia Holmberg; Miryam Bäckström; [2002]
    Nyckelord :Image; Kultur; Konsumentens köpbeteende; BabyBjörn; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur uppfattas image i olika kulturer? Problemformulering: Det första steget i vår problemundersökning är att studera vilken image BabyBjörn vill föra ut på de olika nationella marknaderna och vilka tankar som ligger bakom den eller de images man för ut. Därefter ställs följande frågeställning: Hur inverkar kultur på image och uppfattas imagen olika i den svenska respektive franska kulturen? Syfte: Syftet med denna uppsats är att studera hur ett företags image kan te sig på en internationell marknad samt att se hur köpbeteendet skiljer sig två länder emellan. LÄS MER