Sökning: "Moa Bäck"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Moa Bäck.
1. Personers upplevelser av afasi efter stroke : en litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : Bakgrund Stroke är globalt sett den näst största orsaken till död och funktionsnedsättning, och afasi är en av de vanligaste komplikationerna till stroke. Afasi innebär mindre eller större kommunikationssvårigheter i tal och skrift, något som kan påverka både personen med afasi och omgivningen. LÄS MER
2. A Feature Selection Approach for Evaluating and Selecting Performance Metrics
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : To accurately define and measure performance is a complex process for most businesses, yet crucial for optimal distribution of company resources and to accomplish alignment across business units. Despite the large amount of data available to most modern companies today, performance metrics are commonly selected based on expertise, tradition, or even gut-feeling. LÄS MER
3. An analysis of customer retention using data mining
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This thesis aimed to answer the question whether the use of third-party applications, in addition to the original product, have an impact on customer retention at a digital rights management company. The research originated in the null hypothesis that there is no relationship between the dependent variable customer retention and the independent variable usage of third-party applications. LÄS MER
4. ”90 miljoner stövlar i hallen– har vi verkligen koll på läget?” : En kvalitativ studie om betydelsefulla kompetenser för förskolans kvalitet enligt vårdnadshavare
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap om vårdnadshavares uppfattningar om vilka kompetenser som är betydelsefulla i en förskola som, enligt dem, kännetecknas av god kvalitet. Syftet bildar två frågeställningar: vad är enligt vårdnadshavare betydelsefulla kompetenser hos förskolepersonal samt hur kompetensen kan bidra till att verksamheten håller god kvalitet. LÄS MER