Sökning: "Mobilmarknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet Mobilmarknadsföring.

  1. 1. Vill du dela ditt liv med mig? : En kvalitativ studie om värdeskapande genom en mobilapplikation inom bilbranschen.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Rebecka Mattsson; [2014]
    Nyckelord :Värde; Konsumentvärde; Mobilmarknadsföring; Mobilapplikationer; Marknadserbjudande; Bilbranschen.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att beskriva och analysera vilka funktioner en mobilapplikation från ett bilhandelsföretag, också som självständigt serviceföretag, behöver ha för att konsumenter ska kunna skapa och uppleva värde. Undersökningen ämnar även att förstå och analysera hur företaget borde möjliggöra ett högre värde för konsumenterna genom en mobilapplikation. LÄS MER

  2. 2. Användarna och företagen : En studie i användarnas inställning till företag på Instagram

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Philip Stockenhed; [2013]
    Nyckelord :Instagram; sociala medier; smarttelefon; marknadskommunikation; PR; mobilmarkandsföring; kvantitativ studie.;

    Sammanfattning : Utvecklingen av smarta telefoner och sociala medier har gjort det enklare för människor att kommunicera med varandra. Detta är något som företag inte varit sena med att ta till förfogande. Då det idag anses som en självklarhet att företag befinner sig på sociala medier har intresset växt för hur mobilmarknadsföring går till. LÄS MER

  3. 3. Smartphones som ny marknadsföringskanal : Nya möjligheter inom precision, segmentering och relationer

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Louise Fohlin; Emelie Franzén; [2011]
    Nyckelord :Mobile marketing; precision marketing; consumer driven timing; market segmentation; context; relevance; integrity; brand; consumer relationship; high interactive communication devices; Mobilmarknadsföring; smartphones; precisionsmarknadsföring; kundstyrd timing; segmentering; kontext; relevans; integritet; kundrelationer; interaktionsintensiva kommunikationsenheter;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här uppsatsen är att öka förståelsen för hur samhällets och teknikens senaste utveckling har bidragit med nya marknadsföringskanaler och vad detta innebär för företags marknadsföringsstrategier. Med detta syfte som utgångspunkt har tre forskningsfrågor formulerats för att avgränsa forskningen än mer: Hur kan smartphones som marknadsföringskanal hjälpa företag att precisera sin marknadsföring till kunden? På vilket sätt har den nya mobila tekniken, i form av smartphones, påverkat företags segmenteringsmöjligheter? Hur kan ett företag använda sig av smartphones, som ett verktyg för att hantera kundrelationer? Metod: Uppsatsen är resultatet av en kvalitativ studie med en huvudsaklig induktiv inriktning. LÄS MER

  4. 4. Appar som nappar. : – en studie om vad kunden vill ha i sina bank- och nyhetsapplikationer.

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Robin Fritzson; Patrik Hellgren; [2011]
    Nyckelord :Marknadsföring; Applikationer; App; Kundtillfredsställelse; E-banking; M-commerce; mobilmarknadsföring.;

    Sammanfattning : Teoretisk förankring och frågeställningar. Kundtillfredsställelse handlar om att sätta kunden i fokus. Det finns många faktorer som spelar in på en kunds upplevda globala tillfredsställelse, det vill säga det samlade intryck som denne får av ett företags produkt eller tjänst. LÄS MER

  5. 5. Applicerad marknadskommunikation - Varumärkesbyggande i konsumenternas händer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Anna Westrin; Carl Von Wachenfeldt; [2011]
    Nyckelord :mobile marketing; branded utility application; brand equity; branding; application; app; smartphone; consumer behaviour; mobilmarknadsföring; varumärkesapplikation; varumärkeskapital; varumärkesbyggande; applikation; smarttelefon; konsumentbeteende; Social Sciences;

    Sammanfattning : Abstract Mobile marketing is a new category in the marketing communications research area. The latest edition is the so-called branded application, software sponsored by brands that can be downloaded to a smartphone to provide the consumer with a utility. This study examines consumer attitudes towards branding through branded applications. LÄS MER