Sökning: "Monster marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Monster marknadsföring.

  1. 1. Den digitaliserade politikern : En kvalitativ socialsemiotisk studie på hur svenska partiledare konstruerar ett personligt varumärke på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Klara Villebeck; [2023]
    Nyckelord :Political communication; Political marketing; Personal branding; Personalization; Social semiotics; Social media; Mediatized politics; Instagram; Politisk kommunikation; Politisk marknadsföring; Personligt varumärke; Personalisering; Socialsemiotik; Sociala medier; Medialiserad politik; Instagram;

    Sammanfattning : Den politiska kommunikationen har alltid varit nära kopplad till medier och i ett ständigt förändrat medielandskap har politiska partier och aktörer desto mer varit i behov av att anpassa sina strategier för att nå ut med sina budskap. Till följd av digitaliseringens stora genomslag har den visuella politiska kommunikationen blivit mer betydelsefull än någonsin tidigare där politiker kan kommunicera direkt till sina följare genom sociala plattformar. LÄS MER

  2. 2. Konsumentbeteende vid mathandel online : En kvalitativ studie på konsumentbeteende och digital marknadsföring kopplat till mathandel online

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna Nilsäter; Anton Henriksson; [2023]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; digital marknadsföring; e-handel; online mathandel; köpbeslut;

    Sammanfattning : I dagens digitala samhälle har allt fler konsumenter blivit vana att handla varor online och matvaror är inget undantag. För att livsmedelsföretagen ska kunna attrahera konsumenter att bryta sina traditionella mönster med att handla matvaror i fysisk butik och istället välja att handla online behöver de marknadsföra sig på ett sätt som tilltalar konsumenterna. LÄS MER

  3. 3. Nudging inom livsmedelsbutiker : En studie om huruvida konsumenter i Sverige och England påverkas av nudging

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Malin Lager; Amanda Johnson Gunnarsson; [2022]
    Nyckelord :Nudging; grocery stores; marketing; behavior change; health; Nudging; livsmedelsbutiker; marknadsföring; beteendeförändring; hälsa;

    Sammanfattning : Nudging syftar till vilken aspekt som helst av valarkitektur som förändrar människors beteende på ett positivt vis utan att förbjuda några alternativ eller väsentligt ändra deras ekonomiska incitament. Marknadsföringsstrategin har blivit allt vanligare de senaste åren och förekommer bland företag men även samhället i stort. LÄS MER

  4. 4. Sätta pris på elever och andra utmaningar kring elevrekrytering : En kvalitativ studie med fokus på hur gymnasieskolor använder sig av marknadsföring för att rekrytera elever på en konkurrerande skolmarknad samt studie- och yrkesvägledarens roll i detta

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Carolina Andersson; Oscar Lisberg; [2022]
    Nyckelord :Marknadsföring; konkurrens; elevrekrytering; gymnasieskola; studie- och yrkesvägledning;

    Sammanfattning : Det fria skolvalet som lagstadgades för 30 år sedan synas nu i debatten om skolmarknadskonkurrens och är extra aktuell i valåret 2022 vilket har lyft frågan huruvida skolan ska vara vinstdrivande eller inte. Skolorna konkurrerar om det minskande elevantalet vilket gör att marknadsföring blir en arbetsuppgift för hela skolan och därmed spelar studie- och yrkesvägledaren en roll som utbildning- och arbetsmarknadsexpert. LÄS MER

  5. 5. Rött till blått – Grafisk kommunikation i marknadsföring för mobilspel : Undersökning av preferenser för varma och kalla färger med koppling till genus och personlighet för marknadsföring till mobilspel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Cecilia Höglund; Elina Tjäder; Tilla Segerstedt; [2020]
    Nyckelord :Färgtemperatur; Genus; Personlighet; Marknadsföring; Mobilspel;

    Sammanfattning : Studien ämnar att genom en explorativ undersökning undersöka om preferenser för varma och kalla färger med koppling till genus och personlighet för marknadsföring till mobilspel kunde finnas hos unga vuxna. Till undersökningen skapades ett fiktivt mobilspel presenterat i åtta reklamkampanjer anpassade för variabler till genus innehållandes två olika tematiker, feer och monster. LÄS MER