Sökning: "Motivation employer brand"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden Motivation employer brand.

  1. 1. Employer Branding inom familjeföretag i Skaraborg : En studie om hur stora och medelstora familjeföretag i Skaraborg arbetar med Employer Branding

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Emilia Hagström; Emilia Åkesson; [2023]
    Nyckelord :Family business; Employer Branding; Employer Brand; Motivation; Recruitment; Familjeföretag; Employer Branding; Arbetsgivarvarumärke; Motivation; Rekrytering;

    Sammanfattning : Familjeföretag kan arbeta med Employer Branding genom de fördelar det innebär att vara ett familjeföretag, bl.a. genom deras unika historia och familjens engagemang i företaget. LÄS MER

  2. 2. Employer branding och motivation : Att bibehålla anställdas motivation genom employer branding i ett snabbt växande IT-bolag

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tilda Myrsell; Fällström Rebecca; [2022]
    Nyckelord :Employer branding; motivationsfaktorer; utvecklingsmöjligheter; företagskultur; karriärmöjligheter;

    Sammanfattning : På den allt mer konkurrensutsatta arbetsmarknaden blir det viktigt för organisationer att attrahera och behålla sin kompetenta personal, något som kan göras med hjälp av arbete med intern employee branding. Syftet med studien var att undersöka vad som motiverar anställda på Exsitec och hur företagets employer branding-arbete påverkar detta, samt kopplingen mellan dessa. LÄS MER

  3. 3. Vad anser sjuksköterskor vara en attraktiv arbetsgivare? : En kvalitativ intervjustudie om hur arbetsgivare inom vård och omsorg kan stärka sitt arbetsgivarvarumärke

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Susanna Baltovic Tuominen; Moa Lygren; [2022]
    Nyckelord :employer brand; attractive employer; nursing shortage; KASAM; workplace relations; development opportunities; motivation; work environment working conditions; arbetsgivarvarumärke; attraktiv arbetsgivare; sjuksköterskebrist; KASAM; relationer på arbetsplatsen; utvecklingsmöjligheter; motivation; arbetsmiljö arbetsvillkor;

    Sammanfattning : Sveriges Kommuner och Regioner samt Statistikmyndigheten (SCB) prognostiserar att det kommer råda brist på sjuksköterskor i framtiden. Behovet av att förbättra kompetensförsörjningsarbetet finns och ett sätt är att sträva mot att bli en attraktivare arbetsgivare med ett starkare arbetsgivarvarumärke. LÄS MER

  4. 4. Optimizing The Employer Value Proposition : A Study on Value Perceptions Amongst Passive Job-Seekers Within the Engineering Industry

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Amina Catic; Melissa Todorovska; [2021]
    Nyckelord :Employer Attractiveness; Employer Brand; Employer Value Proposition; Work Attributes; Attitudes; Hierarchy of Effects;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this explanatory study is to extend the knowledge of how to develop an employer value proposition that conveys an attractive employer brand. Literature Review: Literature reviewed for this study includes the concepts of employer brand, employee value proposition, and different aspects of work attributes (i.e. LÄS MER

  5. 5. ”MAN SKA HA JÄVLIGT KUL PÅ JOBBET” : En kvalitativ studie om hur organisationskultur och interna marknadsföringsaktiviteter påverkar anställdas intentioner att stanna inom en organisation

    Master-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Tobias Nilsson; Oliver Tidblad; [2021]
    Nyckelord :Internal marketing; Internal Branding; Employer branding; Organizational culture; Intention to stay; Transformational leadership; Employee turnover;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate employees in knowledge-intensive organizations' intentions to stay in their workplace and to see if organizational culture and internal marketing activities have an effect to reduce voluntary staff turnover.There are several factors which affect employees' intentions to leave or stay in their current work position. LÄS MER