Sökning: "Motivation employer brand"
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden Motivation employer brand.
1. Employer Branding inom familjeföretag i Skaraborg : En studie om hur stora och medelstora familjeföretag i Skaraborg arbetar med Employer Branding
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Familjeföretag kan arbeta med Employer Branding genom de fördelar det innebär att vara ett familjeföretag, bl.a. genom deras unika historia och familjens engagemang i företaget. LÄS MER
2. Employer branding och motivation : Att bibehålla anställdas motivation genom employer branding i ett snabbt växande IT-bolag
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : På den allt mer konkurrensutsatta arbetsmarknaden blir det viktigt för organisationer att attrahera och behålla sin kompetenta personal, något som kan göras med hjälp av arbete med intern employee branding. Syftet med studien var att undersöka vad som motiverar anställda på Exsitec och hur företagets employer branding-arbete påverkar detta, samt kopplingen mellan dessa. LÄS MER
3. Vad anser sjuksköterskor vara en attraktiv arbetsgivare? : En kvalitativ intervjustudie om hur arbetsgivare inom vård och omsorg kan stärka sitt arbetsgivarvarumärke
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Sveriges Kommuner och Regioner samt Statistikmyndigheten (SCB) prognostiserar att det kommer råda brist på sjuksköterskor i framtiden. Behovet av att förbättra kompetensförsörjningsarbetet finns och ett sätt är att sträva mot att bli en attraktivare arbetsgivare med ett starkare arbetsgivarvarumärke. LÄS MER
4. Optimizing The Employer Value Proposition : A Study on Value Perceptions Amongst Passive Job-Seekers Within the Engineering Industry
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Purpose: The purpose of this explanatory study is to extend the knowledge of how to develop an employer value proposition that conveys an attractive employer brand. Literature Review: Literature reviewed for this study includes the concepts of employer brand, employee value proposition, and different aspects of work attributes (i.e. LÄS MER
5. ”MAN SKA HA JÄVLIGT KUL PÅ JOBBET” : En kvalitativ studie om hur organisationskultur och interna marknadsföringsaktiviteter påverkar anställdas intentioner att stanna inom en organisation
Master-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : The aim of this study is to investigate employees in knowledge-intensive organizations' intentions to stay in their workplace and to see if organizational culture and internal marketing activities have an effect to reduce voluntary staff turnover.There are several factors which affect employees' intentions to leave or stay in their current work position. LÄS MER