Sökning: "Narrative pedagogy"

Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade orden Narrative pedagogy.

  1. 1. "13 meter från marken" : Poetiska texter i en svensk niondeklass

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologi

    Författare :Mersad Hodzic; [2024]
    Nyckelord :poetry; art; ekphrasis; identity; positionality; critical literacy; thematic narrative analysis; culturally sustaining pedagogy; Swedish language and literature teaching;

    Sammanfattning : This master’s thesis investigates poetic text writing through a teaching project conducted on a secondary school class in Sweden. Inspired by ekphrastic poetry, the teaching project consisted of poetry and literature reading. The students visited a sculpture related to the literature, upon which they wrote poetic texts about the sculpture. LÄS MER

  2. 2. Will the Marigolds ever grow? : Race in The Bluest Eye and the Pedagogical Potential of CRT

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Fadumo Mohamed Ibrahim; [2023]
    Nyckelord :The Bluest Eye; CRT; Different modes of Racism; Pedagogy; Narrative strategies; Communal Familial ties.;

    Sammanfattning : The novel The Bluest Eye highlights different modes of racism that is relevant to engage with in today’s society. From a pedagogical standpoint, novels of this nature can enable rich and fruitful discussions about the implication of racism and how to counter it. LÄS MER

  3. 3. Alla elevers rätt till skrivutveckling : Inkludering och stöttning av barns genreskrivande i årskurs 5 och 6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Irene Löfqvist; Linda Fredriksson; [2023]
    Nyckelord :inclusion; differentiation; high performing students; low performing students; writing; elementary school; scaffolding; SFG; genre pedagogy; narrative; inkludering; differentiering; högpresterande elever; lågpresterande elever; skrivundervisning; grundskola; mellanstadieelever; textgenrer; sociokulturell teori; scaffolding; systemisk funktionell grammatik; genrepedagogik; textanalys; berättande texter;

    Sammanfattning : Denna studie baseras på elevers skrivande av berättande texter i ämnet svenska från årskurs 5 och 6. Syftet var att undersöka hur lärare kan arbeta stöttande för både låg- och högpresterande elever i arbetet med skrivande av genretexter. LÄS MER

  4. 4. Covid-19 pandemin och sen då? : En kvalitativ studie om samhällskunskapslärares erfarenheter från covid-19

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Loke Läck; Marion Hermansson; [2023]
    Nyckelord :Covid-19 pandemic; Distance learning; Narrative interview; Social studies; Social studies teacher; Relationship with students; Professional role; Pedagogy; Covid-19 pandemin; Distansundervisning; Narrativa intervjuer; Samhällskunskap; Samhällskunskapslärare; Relation till elever; Yrkesroll; Pedagogik;

    Sammanfattning : The Covid-19 pandemic was a transformative period for Sweden's upper secondary schools. During a period in social studies, teachers have not been allowed to talk about or reflect on these experiences. As future social studies teachers, we saw a need to investigate this issue. LÄS MER

  5. 5. Längtande Kroppar: Höga Visan som Pedagogik för Begären

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

    Författare :Nivea Schnizler; [2022-06-22]
    Nyckelord :Song of Songs; desire; eros; sexuality; common life; Höga Visan; begär; längtan; sexualitet; gemensamt liv;

    Sammanfattning : This study explores how the Song of Songs could and should be interpreted in its own form, i.e., as erotic poetry, and on the basis of sexual desire. LÄS MER