Sökning: "Nina Lagerstedt"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Nina Lagerstedt.

  1. 1. Den intellektuella ambulansen : en studie av bildningsarbetet på landsbygdsbokbussar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Biblioteks- och informationsvetenskap

    Författare :Nina Lagerstedt; [2023]
    Nyckelord :Bookmobile; Mobile Libraries; Rural Libraries; Bildung; Bokbuss; Mobila bibliotek; Landsbygdsbibliotek; Bildning;

    Sammanfattning : Bibliotekslagens ändamålsparagraf anger att bibliotek i det allmänna väsendet ska arbeta med att främja intresset för bildning. Det gäller således alla typ av offentligt finansierade bibliotek och uppdraget tar ingen hänsyn till resurser eller ekonomiska faktorer. LÄS MER

  2. 2. Något stort, runt och varmt : En uppsats om social tillhörighet, humor och kommunikation

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Emma Aronsson; Nina Lagerstedt; [2012]
    Nyckelord :Humor; social tillhörighet; social klass; fokusgrupper; humor och kommunikation; humor på arbetet; humor i sociala grupper; humor och genus;

    Sammanfattning : Titel Något stort, runt och varmt - En uppsats om social tillhörighet, humor och kommunikation Engelsk titel A terribly funny essey – about social class, humor and communication Författare Emma Aronsson och Nina Lagerstedt Handledare Eva Lundberg Examinator Tanya Elder Termin Vårterminen 2012 Kurskod 2MK300 Universitet Linnéuniversitetet i Växjö, institutionen för samhällsvetenskaper, medie- och kommunikationsvetenskap Introduktion Vitsen med humor är inte bara att skämta och roa utan det är också ett sätt att kommunicera med andra personer i vardagliga situationer och att skapa sociala kontakter. En persons sociala förhållanden, till exempel våra föräldrars och vårt eget yrke, utbildning och inkomst kan påverka den enskilde individen i hur den tänker och handlar. LÄS MER

  3. 3. Vem i hela världen kan man lita på? Om den personliga bloggen som marknadsföringskanal, dess trovärdighet och framtid

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Nina Lagerstedt; Emma Karlberg; [2008]
    Nyckelord :Marknadsföring; blogg; trovärdighet; konsumentperspektiv; opinionsledare; word of mouth;

    Sammanfattning : I Sverige har massmediemarknaden under de senaste årtiondena ökat explosionsartat. I ett allt mer växande reklambrus har annonsörerna fått svårt att nå och påverka konsumenterna med sina budskap. Till följd av detta söker annonsörer nya sätt att kommunicera med marknaden. LÄS MER