Sökning: "Nya matkedjor"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Nya matkedjor.

  1. 1. En plattform som erbjuder nya kommunikationsmöjligheter : En kvalitativ studie om varför butiker inom Coop och ICA använder sociala medier som marknadsföringskanal

    Kandidat-uppsats, Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Sebastian Karlsson; Jonathan Hjort; [2013]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadsföring; kommunikation; social närvaro; marknadsmix.;

    Sammanfattning : Allt fler personer använder sig av sociala medier, något som också fler och fler företag tycks uppmärksamma. Syftet med denna studie är att ta reda på varför butiker inom två svenska organisationer använder sociala medier som marknadsföringskanal, och varför vissa specifika kanaler föredras framför andra. LÄS MER

  2. 2. Nya matkedjor inom dagligvarubranschen : ett hot mot varumärkeslojaliteten?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Ulrika Haglund; Linda Sjödin; [2005]
    Nyckelord :Varumärkeslojalitet; Nya matkedjor; Dagligvarubranschen;

    Sammanfattning : Nya utländska dagligvarukedjor med främmande varumärken och lägre priser har etablerats på den svenska marknaden under de senaste åren. Genom egen import och i vissa fall inköp av partier kan de hålla priserna nere och på så sätt skapa konkurrenskraft mot de etablerade butikerna och orsaka påtvingade nedskärningar för dem. LÄS MER