Sökning: "OLOF HENRIKS"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden OLOF HENRIKS.

  1. 1. Mapping physical movement parameters to auditory parameters by using human body movement

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Olof Henriks; [2017]
    Nyckelord :Mapping of parameters; Sonification; Human body movement;

    Sammanfattning : This study focuses on evaluating a system containing five different mappings of physical movement parameters to auditory parameters. Physical parameter variables such as size, location, among others, were obtained by using a motion tracking system, where the two hands of the user would work as rigid bodies. LÄS MER

  2. 2. Gamification inom träningsapplikationer

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :OLOF HENRIKS; DAVID LINDSTRÖM; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Inom denna studie analyseras grundpelarna inom gamification-teori samt hur dessa kan implementeras i en löpträningsapplikation för att öka användarens träningsmotivation. Syftet med studien var att finna vilket intresse som fanns för att utveckla motivationshöjande träningsapplikationer med hjälp av konceptet gamification samt vilka som ansågs vara de viktigaste funktionerna för användaren. LÄS MER

  3. 3. Hur tricklar ett varumärke? - En fallstudie av varumärket Cheap Monday

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olof Norlander; Anna Henriks; Kristina Söderlund; [2007]
    Nyckelord :Trickle-teorin; Trickle-effekt; Konsumentbeteende; George Simmel; Modelivscykeln; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att med utgångspunkt i trickle-teorin och trickle-effekten undersöka attityden hos olika konsumentgrupper av Cheap Monday, för att se om teori och empiri överensstämmer. Vi vill se hur tricklandet och teori om adoptionsprocessen ser ut för varumärket, då vi anser att konsumentbeteende för enskilda varumärken inte studerats tillräckligt. LÄS MER