Sökning: "Octalysis"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade ordet Octalysis.

  1. 1. Vilka drivkrafter bidrar mest till att öka motivationen hos användare av produktivitetsappar?- En kvalitativ studie där appen Habitica analyserats utifrån ramverket Octalysis

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Josanna Holm; Nicole Palm; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Gamification- vad spelindustrin gör för omvärlden

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Ludvig Worge; [2023]
    Nyckelord :TikTok; Gamification; Octalysis; Drickraft.; TikTok; Gamification; Octalysis; Drickraft.;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur TikTok arbetar med gamification isin design av sin mobila applikation. TikTok har haft en stor tillväxt under desenaste åtta åren och har toppat nedladdningslistorna globalt. LÄS MER

  3. 3. How can gamification increase the effectiveness of customer retention? : A case study of ICA’s loyalty application

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Viktor Carlsson; Felix Olofsson; [2023]
    Nyckelord :Engagement; Gamification; Loyalty; Retention; Octalysis;

    Sammanfattning : This research investigated how the effectiveness of gamification can increase customer retention. Obtaining and maintaining customer retention is a critical challenge for all customer-dependent markets within any industry. LÄS MER

  4. 4. APPLYING GAMIFICATION ELEMENTS TO AN ONLINE CASINO PLATFORM

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Pavlos Karageorgiadis; [2022]
    Nyckelord :Gamification; iGaming; online casino; Social Network; Octalysis Framework; Gamification; iGaming; online kasinon; Sociala Nätverk; Octalysis Framework;

    Sammanfattning : Gamification is one of the most effective ways of creating and keeping high engagement among people. It is a deep exploration into what makes a game fun and how to apply those fun and engaging elements in real-life productive activities. LÄS MER

  5. 5. Exploring News Engagement among Young Adults through Motivational Core Drives

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Christina Korsun; [2022]
    Nyckelord :Gamification; News Gamification; Octalysis Framework; Core Drive; News Engagement; Motivation;

    Sammanfattning : This study uses a qualitative methodological approach to investigate how core drives from the Octalysis framework can influence news engagement among young adults. This study conducts semi-structured interviews to identify young adults’ core drives and attitudes that influence news engagement, followed by participatory design sessions in order to explore gamification opportunities. LÄS MER