Sökning: "Onlinerollspel"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Onlinerollspel.

  1. 1. MMORPG & färdighetsbaserade lootsystem : Real-cash i en virtuell värld?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Magnus Söderberg; [2010]
    Nyckelord :Real cash economy; game design; lootsystem; MMORPG; Entropia Universe; Dataspelsutveckling; speldesign; real-cash; lootsystem; MMORPG; Entropia Universe; RCE;

    Sammanfattning : Massiva multispelar onlinerollspel (MMORPG) är idag en välutvecklad industri. Det finns även ett fåtal vars ekonomi och loot är baserade på riktiga pengar. Loot är de föremål en spelare kan erhålla genom att t.ex. LÄS MER

  2. 2. My World of Warcraft : en studie om de komponenter i onlinerollspelet World of Warcraft som lockar till deltagande.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Anna Lindqvist; [2008]
    Nyckelord :World of Warcraft; WoW; mmorpg; onlinerollspel; Massive Mulitplayer Online Role Playing Game; Spelare;

    Sammanfattning : Fler timmar och större intresse läggs idag ner på onlinerollspel vilka under de senaste åren blivit omåttligt populära. Våra sociala beteenden har idag förändrats och vi behöver inte längre fysiskt beträda det rum vi vanligen kommunicerade i. LÄS MER

  3. 3. Hur skapar man longterm gameplay i MMORPG

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Robert Esbjörnsson; [2007]
    Nyckelord :MMORPG; longterm gameplay; designdokument;

    Sammanfattning : Detta arbete tar upp frågan hur man får onlinerollspel, så kallade (MMORPG) att erbjuda bättre longterm gameplay och ge spelarna en intressantare upplevelse under längre tid. Frågeformuleringen detta behandlas utifrån är: ”Hur skapar man longterm gameplay för olika spelartyper i ett MMORPG?” Frågan undersöks genom att utforska vad för typ av gameplay olika spelartyper är intresserade inom genren. LÄS MER

  4. 4. Vilka faktorer bidrar till att spelare fastnar i MMORPG spel?

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitet

    Författare :Christoffer Martinsson; Julia Nyström; [2007]
    Nyckelord :play patterns; Massive Multiplayer Online Role Playing Games; Computer Addiction; addiction; immersion; flow; MMORPG; Rollspel; Onlinerollspel; datorspel; spelberoende;

    Sammanfattning : Massiva onlinerollspel är idag mycket populära och försäljningen och spelandet utav dessa ökar markant. I och med detta väcks frågan om vad det är i dessa onlinespel som gör att människor spelar och fortsätter spela. LÄS MER