Sökning: "Organisationsattraktivitet"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Organisationsattraktivitet.

  1. 1. Arbetsgivarkommunikation på sociala medier - Hur utformning av arbetsannonser påverkar mottagares attityder

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Josefin Olsson; Helena Abrahamsson; [2022]
    Nyckelord :employer branding; brand attitude; elaboration likelihood model; EmpAt-scale; organizational attractiveness; arbetsgivarvarumärke; varumärkesattityd; EmpAt-skalan; organisationsattraktivitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Idag är det viktigare än någonsin att vara en attraktiv arbetsgivare för att attrahera spetskompetens inom områden som IT och Tech. I takt med digitaliseringen har efterfrågan blivit större än utbudet för kompetenser inom dessa områden och arbetsgivarkommunikation har blivit ett allt mer aktuellt område inom fältet strategisk kommunikation. LÄS MER

  2. 2. Vinstandelsstiftelsers påverkan på organisationsattraktivitet - En studie om sambandet inom Svenska Handelsbanken

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Barle; Johanna Delshammar; Julia Hänström; [2019]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: ​Vinstandelsstiftelsers påverkan på organisationsattraktivitet - En studie om sambandet inom Svenska Handelsbanken Seminariedatum:​ 2019-01-17 Ämne/kurs: F​ EKH19, Examensarbete i Strategic management. Kandidatnivå, 15 HP. LÄS MER

  3. 3. Corporate social responsibility och employer branding : En studie av skillnader i organisationsattraktivitet mellan olika aspekter av CSR

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Rebecka Lindström; Frida Öst; [2017]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Internal CSR; External CSR; Employee Branding; Organizational Attractiveness; Generation Y; Person Organizational Fit; Signal Theory; Corporate social responsibility; intern CSR; extern CSR; employer branding; organisationsattraktivitet; generation Y; person organizational fit; signalteori;

    Sammanfattning : Bakgrund: På dagens arbetsmarknad råder det en hård konkurrens om kompetent personal. Organisationer har sett potentialen i att utvidga marknadsföringens användningsområde och skapa ett arbetsgivarvarumärke, ett så kallat employer brand(EB). LÄS MER

  4. 4. Employer Branding. En kvantitativ undersökning gällande studenters uppfattning om potentiella arbetsgivare i förhållande till deras egen personlighet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Bergvall; Linnéa Lindgren; Frida Widerström; [2017]
    Nyckelord :Employer branding; Organisationsattraktivitet; Varumärkespersonlighet; “A corporate character scale”; “A new measure of brand personality”; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER