Sökning: "Organizational Communications"

Visar resultat 1 - 5 av 100 uppsatser innehållade orden Organizational Communications.

  1. 1. "Kommunikationen lämnar utrymme för fantasier..." : En kvalitativ intervjustudie om meningsskapande-och meningsgivande kommunikation i en förändring inom sjukhus i Västra Götalandsregionen

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Sannah Kempe; Sara Tunemar; [2024]
    Nyckelord :sensemaking; sensegiving; transparency; organizational communication; changing process; trust; presence; availability; Västra Götalandsregionen; meningsskapande; meningsgivande; transparens; organisationskommunikation; förändringsprocess; tillit; förtroende; närvaro; tillgänglighet; Västra Götalandsregionen;

    Sammanfattning : Föreliggande studie syftar till att undersöka hur ett urval enhetschefer på sjukhus inom Västra Götalandsregionen upplever ledningens kommunikation och vilka förutsättningarkommunikationsinsatsen ger enhetschefer att kommunicera med sina medarbetare. Studien undersöker kommunikation i en förändringsprocess under 2023 och utgår från organisationskommunikationens begrepp meningsskapande, meningsgivande samt transparent kommunikation. LÄS MER

  2. 2. Implementing CSR in Fashion Companies: Increasing Green Trust During the Transformation Process Towards Sustainable Development : An Exploratory Analysis on the Influencing Factors of Green Trust in the Fashion Sector

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Janika Förnges; Britta Sieling; [2023]
    Nyckelord :transformation process towards sustainable development; sustainable development in the fashion industry; green trust on the consumer side; strategic CSR; organizational change;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of this paper is to gain insights into consumer behavior to provide managerial implications on what fashion companies need to do to increase green trust during the transformation process towards sustainable development in order to increase green purchase intention. Two sub-research questions are raised to answer the main research question all- encompassing in the end. LÄS MER

  3. 3. FIFA - The Ugly Game : En kvantitativ innehållsanalys av FIFA:s kommunikation på Twitter under korruptionsskandalen 2015.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Timmy Annerbrink; Morgan Lidman; [2023]
    Nyckelord :FIFA; Twitter; gestaltning; reaktion; Twitteranvändare; varumärkeskapital;

    Sammanfattning : This study examines @FIFAmedia’s communication on Twitter, other users’ reactions to FIFA’s framing in their tweets, and on whether FIFA’s income from brand licensing was affected by the corruption scandal from 2015. By measuring FIFA’s framing and the reactions to it, a concrete comparison with FIFA's brand capital is enabled to provide further understanding of the impact the scandal had on the brand. LÄS MER

  4. 4. Kommunikationsstrategier vid organisationsförändring : En studie om vilka kommunikationsstrategier ledare använder sig av när de kommunicerar med sina anställda vid organisationsförändringar och i händelse av det motstånd som uppstår.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Hanna Elfsson; Emilia Larsson; [2022]
    Nyckelord :Organisationsförändring; motstånd; kommunikation; delaktighet; förtroende;

    Sammanfattning : Titel: Kommunikationsstrategier vid organisationsförändring: En studie om vilka kommunikationsstrategier ledare använder sig av när de kommunicerar med sina anställda vid organisationsförändringar och i händelse av det mostånd som uppstår. Nivå: Examensarbete för kandidatexamen i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  5. 5. Master's in Accounting and Finance

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Sönnerhed; [2022]
    Nyckelord :Scandal; Institutionalization; Communication; Accounts; Rhetorics; Business and Economics;

    Sammanfattning : This thesis discusses organizational communication in Sweden following a scandal. The communication is based on the period after the scandal has gained attention. The communication 2 is divided into formal and informal communication based on whether the organization or a third party controlled the channel of communication. LÄS MER