Sökning: "Organizational identity"
Visar resultat 16 - 20 av 419 uppsatser innehållade orden Organizational identity.
16. Motivating members in virtual teams : A qualitative study on the effects of social dimensions on individual motivation in virtual teams
Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: Virtual teams are becoming an increasingly prominent organizational unit, mainly as a result of globalization, digitalization, and the Covid-19 pandemic. While enabling operational advantages, virtuality may be adverse for the team members’ motivation as limited physical interaction in virtual teams can cause feelings of loneliness and demotivation. LÄS MER
17. ”Allt annat är för att förstå SO-ämnet” : En kvalitativ studie av religionslärares ämnesförståelse, faktorer som styr urval, genomförande och kunskaper som bedöms
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/ReligionsvetenskapSammanfattning : För den här studien har fem semistrukturerade intervjuer genomförts med fem lärare i religionskunskap vid högstadiet för att undersöka deras förståelse av sitt ämne och dess syfte. Två ämnesförståelser identifierades, identitetsorienterad ämnesförståelse samt kritiskt orienterad ämnesförståelse. LÄS MER
18. "De är värst i klassen" : En kvalitativ studie om otrygga arbetsvillkor på Public service
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Public service in Sweden is one of the biggest employers for journalists. But there are numerous articles out there talking about the problematic working conditions that journalists have to deal with on a daily basis. LÄS MER
19. Socialisering med reducerad interaktion : En fallstudie om nyanställdas upplevelser i en new ways of working organisation
Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att med en explorativ ansats få en djupare förståelse för hur nyanställda skapar mening av sin nya arbetsroll vid NWW, när den sociala interaktionen inte är lika framträdande. Utifrån ett processperspektiv på organisering kommer den intervjubaserade fallstudien att tolka nyanställdas upplevelser av sin nya roll och tillhörighet vid NWW. LÄS MER
20. Drive the world (Girls). A comparative case study on female leadership identity in the automotive industry
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : The automotive industry is one of the worst performing in terms of gender equality. Not only are women underrepresented in this industry, but women within the industry have also expressed that they would start their career in another industry if they had the chance. Companies within this industry are attempting to decrease inequalities. LÄS MER