Sökning: "Organizational identity"

Visar resultat 21 - 25 av 419 uppsatser innehållade orden Organizational identity.

  1. 21. Vad ett hjärta an ställa till med : - en kvalitativ fallstudie om företagskultur, på ett företag med anor från 1580-talet

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Emma Boy; Sandra Ahlstrand; [2023]
    Nyckelord :corporate culture; artifact; symbol; cultural heritage; organizational change; identity; social constructions;

    Sammanfattning : Titel:Vilken inverkan kan en artefakt med symboliskt och historiskt laddat värde ha, i syfte att omvrida en företagskultur?  Syftet med denna studie är att undersöka hur människor upplever och förstår ett kul- turellt förändringsinitiativ, utifrån en artefakt med symboliskt och historiskt laddat värde. Detta genom att titta på ett specifikt fall för att i realtid kunna studera hur artefakten påverkar människornas värderingar, föreställningar, innebörder och känslor kopplat till artefakten. LÄS MER

  2. 22. The Friend, the Influencer, the Lawyer: a Qualitative Case Study of IKEA’s Identity Expressions on Facebook

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sara Fregert; [2023]
    Nyckelord :Organizational communication; Corporate identity; Organizational identity; Sensemaking; Impression management; Marketing; Social media; Identification; Social Sciences;

    Sammanfattning : With the increased loss of control over the organizational identity (OrI) in social media, research has started to encourage organizations to hand over control of the OrI to the creation and distribution of stakeholders. This has created challenges for the strategic communicator in managing the OrI internally, as the employees adapt to the OrI in the mind of the stakeholder rather than the OrI set by the dominant coalition. LÄS MER

  3. 23. Business Model Transition in an incumbent firm

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Marie Larsson; Rebecka Ölund; [2023]
    Nyckelord :Business Model Innovation; BMI process; BM transition; Intra-organizational tensions; Middle Managers;

    Sammanfattning : Business model innovation has become increasingly important for firms to remain competitive in the market. Although a vast body of research has explored the business model innovation process, less research has been devoted to the implementation phase. LÄS MER

  4. 24. The Scientific Article: A Critical Interpretation of Twenty-First Century Scientific Communication

    Master-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Daniel Widén; [2023]
    Nyckelord :scientific article; practice of research; communication; paradigm; identity reason; commodity; capitalism; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study investigates the doing of research from the standpoint of communication. The ambition is to offer a historically specific critical interpretation of how to conceptualize the scientific article and its relation to contemporary sociological research. LÄS MER

  5. 25. Utvecklingen av den kunskapsbaserade socialarbetarens professionella identitet - en kunskapsöversikt

    Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och kriminologi

    Författare :Madeleine Åman; [2023]
    Nyckelord :evidence-based practice; social workers; professional identity; social work; knowledge; epistemology; evidensbaserad praktik; socialarbetare; professionell identitet; socialt arbete; kunskap; epistemologi;

    Sammanfattning : Evidence-based practice [EBP] have had a large influence on social work since the 1990s and has received both praise and criticism among professional social workers. New demands on social work practice following EBP has also influenced the professional identity of social workers. LÄS MER