Sökning: "Oscar Nord"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Oscar Nord.

  1. 1. Decision support in a volatile electricity market: forecasting and cost optimization

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för reglerteknik

    Författare :Oscar Andreas Olsson; [2023]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Given the increase in electricity prices in recent years due to two reasons; the rebound effect after the initial corona outbreak and the Russian invasion of Ukraine, the burden of paying the rising monthly expense for electricity has become an unwelcome reality for a significant part of society. The electricity trades on the open market called Nord Pool for the Nordic countries, among others, where buyers and sellers come together to find a market price for electricity each day. LÄS MER

  2. 2. Håga in context – An analysis of the Håga complex in the Bronze Age landscape of the Mälar Valley region

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Arkeologi

    Författare :Rachel Elliott; [2020]
    Nyckelord :Håga complex; King Björn’s mound; Bronze Age; Middle Sweden; Mälar Valley region; ritual landscapes; ritual practice theory; Hågakomplexet; Kung Björns hög; bronsåldern; Mellansverige; Mälardalen; rituell landskapet; rituellpraktiksteori;

    Sammanfattning : The Bronze Age in Middle Sweden is characterized by several key sites and monuments which have been interpreted by previous research to play an overarching role in the elite ruling system in the Mälar Valley region. King Björn’s mound (a.k.a. LÄS MER

  3. 3. Employee Branding och Motivation - En fallstudie på Scandic Nord Helsingborg

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anna Igelström; Elena Theodora Hamadi; Oscar Tegedal; [2012]
    Nyckelord :varumärke; employee branding; motivation; ledarskap; motivationsfaktorer i hotellbranschen; normativ kontroll; scandic; Social Sciences;

    Sammanfattning : Finns det någon poäng med att övertyga gästerna om varumärkets storhet om inte de anställda är med på tåget? Det har påpekats att utan motiverade och nöjda anställda riskerar varumärkets och ledningens löften till gästerna att bli tomma, då det är personalen som ska leverera den utlovade servicen. Vi anser det intressant att undersöka hur företag inom hotellbranschen arbetar med att motivera sin personal, samt vilka faktorer som är avgörande för samspelet mellan employee branding och motivation. LÄS MER

  4. 4. "Employee branding och motivation - En fallstudie på Scandic Nord Helsingborg".

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anna Igelström; Elena-Theodora Hamadi; Oscar Tegedal; [2011]
    Nyckelord :varumärke; employee branding; motivationsfaktorer; ledarskap; motivation i hotellbranschen; normativ kontroll; scandic; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problemformulering: Finns det någon poäng med att övertyga gästerna om varumärkets storhet om inte de anställda är med på tåget? Det har påpekats att utan motiverade och nöjda anställda riskerar varumärkets och ledningens löften till gästerna att bli tomma, då det är personalen som ska leverera den utlovade servicen. Vi anser det intressant att undersöka hur företag inom hotellbranschen arbetar med att motivera sin personal, samt vilka faktorer som är avgörande för samspelet mellan employee branding och motivation. LÄS MER