Sökning: "Oscar Sjöberg"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Oscar Sjöberg.
1. The importance of navigability when navigating through student merchandise : A study to research how navigability could improve student e-commerce
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : The purpose of this report is to examine how a web application should be designed with regard to navigability. E-commerce is a growing sector hence it is of great value to know how to build a web application for the users, this report has chosen to focus on students as the target group. LÄS MER
2. Sambandet mellan hållbarhet och finansiell prestation på den svenska marknaden
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Hållbarhetsrapportering blir allt vanligare i takt med att kraven ökar på företagen att agera hållbart. Denna studie syftar därför till att undersöka påverkan av företags ESG-betyg, som en proxy för hållbarhetsprestation, på finansiell prestation i form av ROA, ROE och omsättningstillväxt på den svenska marknaden. LÄS MER
3. How Organizations Responds to Crisis Induced Change Through Organizational Change and the Attention Based View
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Abstract This paper explores two Multinationals Companies, Ericsson, and Volvo Buses and how a crisis can induce organizational change, and how the attention allocation changes due to the crisis. In this paper, the COVID-19 pandemic is the crisis that is examined through the lens of prior, during, and post periods. LÄS MER
4. Evaluating Image Compression Methods on Two DimensionalHeight Representations
Master-uppsats, Linköpings universitet/InformationskodningSammanfattning : .... LÄS MER
5. Konsumtion av märkeskläder : en studie av planerat beteende vid klädköp
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Resultatet visar oss att människors konsumtionsvanor påverkas av våra beteenden. Både attityden mot beteendet, subjektiva normer och vår upplevda kontroll över köpet påverkar det slutliga utfallet av konsumtionen av märkeskläder. Det gäller framförallt för klädköp som är avsedda för att förbättra individens självbild. LÄS MER