Sökning: "Pär Svensson"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Pär Svensson.
1. CO2-optimering av stålkonstruktioner
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för ekoteknik och hållbart byggandeSammanfattning : Förändringen av klimatet kopplat till en ökad CO2-halt i atmosfären går snabbt. Den inriktning som Sverige behöver ta för att minska och i slutändan eliminera vår klimatpåverkan anges i mål 13 i Agenda 2030. LÄS MER
2. Unga transpersoners upplevelse av bemötande vid vårdkontakter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : I ett historiskt perspektiv har transpersoner varit en icke accepterad grupp och heteronormativa antaganden har varit det synsätt som präglat det svenska samhället. I Sverige finns idag lagar som styr vården för att alla ska få vård på lika villkor. LÄS MER
3. Hälsoundervisning i grundsärskolan : En intervjustudie om lärares beskrivning om hälsoundervisning i idrott och hälsa
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : The objective of this study was to get knowledge about teaching health in special schools through an investigation on how four teachers in physical education describe their teaching in health. To find out how the teachers describe their teaching the qualitative research interview method was used. LÄS MER
4. Perspectives on the Teaching of English in Swedish Upper-secondary Education
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : This essay deals with the current state of English teaching in Sweden with regards to an international perspective. The first, theoretical, part discusses ways in which a departure from the traditional way of teaching English as a Foreign Language towards more recent theories emphasising communication might be beneficial. LÄS MER
5. Managing user generated content in marketing campaigns : A qualitative research of key features for managing marketing campaigns based on user generated content
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The modern media landscape presents an increasingly complex and dynamic assembly of traditional and interactive media proposing many new communicative opportunities for marketers. Contemporary marketing is implied to emphasize a paradigmatic shift from a company centric view into consumer centric view. LÄS MER