Sökning: "PR historia"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden PR historia.

  1. 1. Detailed chemical abundances of neutron-capture elements - from 523 local giant stars

    Master-uppsats, Lunds universitet/Astronomi - Genomgår omorganisation

    Författare :Rebecca Forsberg; [2019]
    Nyckelord :The Milky Way galaxy; Abundances; High-resolution spectroscopy; Neutron-capture elements; Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this work is to determine the abundances of neutron-capture elements in solar neighborhood giant stars. This enables constraints to be put on the the cosmic origin of these elements. LÄS MER

  2. 2. Storytelling : Hur aktualitet influerar storytelling i modebranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Brandt; Rebecca Lidman; [2016]
    Nyckelord :storytelling; varumärke; aktualitet; varumärkeskommunikation; kommunikationskanaler; konsumentengagemang;

    Sammanfattning : Konsumenter utsätts dagligen omedvetet av reklam från varumärken via flera kanaler och idag krävs det något extra för att varumärket ska ge genomslag. Där kommer berättelsen, ett narrativ eller så kallad storytelling, in som ett mäktigt verktyg inom varumärkeskommunikation. LÄS MER

  3. 3. Med örat mot jorden : Att kommunicera arkeologi och arkeologisk forskning

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för arkeologi och antik historia

    Författare :Jenny Sköld; [2016]
    Nyckelord :Archaeological process; Organizational Communications; Public Relations; Government structure; Mediate archaeology; Den arkeologiska processen; Organisationskommunikation; Public Relations; Förmedla Arkeologi; Publik arkeologi; Kulturpolitik; De kulturpolitiska målen;

    Sammanfattning : The archaeological communication process can be hard to grasp. There are laws to take into consideration, not to mention the Government structure for culture and arts. This essay explains and simplifies the Swedish organizational communication with focus on archaeology. LÄS MER

  4. 4. Med inlevelse – En studie om marknadskommunikation, storytelling och målgrupper i upplevelseindustrin

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Magdalena Björklund; [2014-03-07]
    Nyckelord :Storytelling; kommunikation; marknadskommunikation; målgrupper; upplevelseindustrin; konsumtionssamhälle; retorik; marknadsföring; konsumenter; känslor; livsstil; narrativitet; berättelser; konsumentbeteende; consumer behaviour;

    Sammanfattning : Titel: Med inlevelse – En studie om marknadskommunikation, storytelling och målgrupper i upplevelseindustrin. Författare: Magdalena Björklund Uppdragsgivare: Stylt Trampoli AB Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik och masskommunikation, Göteborgs universitet. LÄS MER

  5. 5. CSR i praktiken : en studie om hur småföretag i Uppsalaområdet arbetar med CSR

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Erik Engström; Johan Hemryd; [2014]
    Nyckelord :CSR; småföretag; mål; kontroll; hinder; praktiken;

    Sammanfattning : På senare år har ansvarsfullt företagande blivit en allt viktigare del av företagande, där företag måste ta hänsyn till arbetsvillkor och miljöpåverkan i sin verksamhet. Ett begrepp som är starkt kopplat till ansvarsfullt företagande är Corporate Social Responsibilities (CSR). CSR har en lång och varierad historia i litteraturen. LÄS MER