Sökning: "PURCHASING"

Visar resultat 1 - 5 av 1976 uppsatser innehållade ordet PURCHASING.

  1. 1. Lågkonjukturens påverkan inom byggföretag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Albina Zekaj; [2024-02-13]
    Nyckelord :Recession; construction industry; organizational learning; strategies; reorganization;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to gain a better understanding of how medium-sized construction companies adapt and how they choose to reorganize their operations in relation to the recession. The study has as its theoretical starting point theories about organizational learning, the impact of the economy on construction companies and strategies for dealing with recessions. LÄS MER

  2. 2. Konsumentbeteenden och hållbarhet. En kvalitativ studie av hur konsumentbeteenden påverkar hållbarhetsaspekterna av online försäljning av kosmetiska produkter, inklusive returer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Smilla Seeger; Alice Svensson; [2024-02-12]
    Nyckelord :Consumer behaviour; digitalisation; cosmetics; returns; buyer-decision-progress; cognitive dissonance; secondary market;

    Sammanfattning : The ever-growing e-commerce brings many opportunities for society's consumers and businesses. Digitization has strongly contributed to these opportunities and has, among other things, facilitated the search for information and increased the range for the customer. LÄS MER

  3. 3. Ursprungslandseffektens påverkan vid bilköp : En studie av svenska konsumenters uppfattning av kinesiska produkter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Philip Grane Elisson; Johanna Lindroth; [2024]
    Nyckelord :Country-of-origin COO ; Country-of-origin effects; Made in China; Purchase decision;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilka effekter COO har på svenska konsumenter gällande varumärken och produkter med ursprung från Kina.  Metod: Studien har utgått från en deduktiv process med en kvantitativ metod. LÄS MER

  4. 4. Swipe to buy? : Examining the influence of Instagram and TikTok onmillennials fast fashion purchases

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yahya Qayyum; Omar Wattar; Faisal Aljalab; [2024]
    Nyckelord :User-Generated Content; Millennials; Fast Fashion Industry; Ultra fast fashion; Digital Marketing; Consumer Behavior; Instagram; TikTok; Qualitative Research; Social Influence Theory; Buying Behavior Theory.;

    Sammanfattning : This thesis explores the influence of User-Generated Content (UGC) on the purchasingdecisions of millennials in the fast fashion industry, particularly through the platformsInstagram and TikTok. The research delves into the transformation from offline to onlinemarketing within the fast fashion sector, examining both fast-fashion and ultra-fast fashion tounderstand UGC's impact on consumer behavior, including environmental and ethicalconcerns. LÄS MER

  5. 5. Finns det en gräns i värde eller kvantitet för ett oändligt avtal? ‐ Om takvolym är analogt tillämpligt på dynamiska inköpssystem

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Ronnerstam; [2024]
    Nyckelord :Offentlig upphandling; dynamiska inköpssystem; ramavtal; takvolym; LOU; Public procurement; dynamic purchasing systems; framework agreement; maximum volume; Swedish public procurement act.; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to investigate the possibility of applying “ceiling volume” onto a dynamic purchasing system. Ceiling volume means the requirement to specify a maximum volume of supplies or services. LÄS MER