Sökning: "Parfym"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade ordet Parfym.
1. Extern design och marknadsföringssamarbete - ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The lack of synergy between design and marketing departments can result in less innovative products which can lead to less customer satisfaction. This problem has affected the perfume and cosmetic industry as well, which is considered to be an industry with high competitiveness but also a high innovation rate. LÄS MER
2. I reklamens värld : En semiotisk analys om hur manligt, kvinnligt och könsstereotyper framställs i två parfymreklamfilmer från varumärket Dior.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka och analysera två valda reklamfilmer för parfym av Dior för att se hur de konstruerar könsstereotyper. De frågor vi förhåller oss till är hur manligt och kvinnligt framställs i reklamfilmerna samt vilken form av könsstereotyper som framträder. LÄS MER
3. Doftens diskurser : Det parfymerade jaget
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kulturantropologi och etnologiSammanfattning : .... LÄS MER
4. Medical White Oil in Cosmetic Applications
Master-uppsats, KTH/KemiSammanfattning : Fuktbevarare är de produkter som oftast skrivs och rekommenderas av dermatologer, och den vanligaste typen av fuktgivare är lotioner och krämer. Dessa produkter är emulsioner, vilka ofta innehåller medicinsk vit olja (MWO) på grund av deras skyddande egenskaper samt enastående hudkompabilitet. LÄS MER
5. Branding, förpackning och genus : En uppsats om parfymindustrins strategier
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker hur parfymproducenter väljer att visuellt kommunicera sina varumärken och designa förpackningar. Detta utförs genom visuell retorik där studien undersöker de strategier som använts i reklam samt hur brandingen återspeglas i förpackningsdesignen. LÄS MER