Sökning: "Parmvi"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Parmvi.

  1. 1. Vägen mot en balanserad relation

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Petra Parmvi; Almedina Kovacevic; [2015]
    Nyckelord :neuropsykiatriska funktionsnedsättningar; studie- och yrkesvägledare; specialpedagoger; gymnasieval; samarbete;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur studie- och yrkesvägledare och specialpedagoger samarbetar i högstadiet för att förbereda elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar inför gymnasievalet. Tidigare forskning visar på att individer med en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning upplever svårigheter med övergångar från exempelvis skola till arbete. LÄS MER

  2. 2. ”Skada inte vår framtid” : Kännetecken för sjuksköterskan att uppmärksamma vid misstanke om fysisk barnmisshandel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för hälsa och samhälle (HOS); Högskolan i Halmstad/Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Jannie Parmvi; Carola Ottosson; [2010]
    Nyckelord :Feature; Nurse; Physical child abuse; Risk factors; Fysisk barnmisshandel; Kännetecken; Riskfaktorer; Sjuksköterska;

    Sammanfattning : Identifiering av fysisk barnmisshandel är en komplicerad uppgift och många misshandelsfall upptäcks inte av sjukvården. Det har skett en attitydförändring i samhället över tid, vilket har bidragit till en ökad anmälningsfrekvens av barnmisshandel. Fysisk barnmisshandel är när en vuxen vållar ett barn skada med eller utan tillhygge. LÄS MER

  3. 3. Fast i det förflutna Om jämställdhetsarbete i historieundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Katrin Parmvi; [2006]
    Nyckelord :Gender equality; Curricula; Teaching; History; Jämställdhet; Läroplanen; undervisning; Historia;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att få en bild av hur jämställdhets- och genusperspektivet ter sig hos historielärare i de senare skolåren på Centralskolan i Svedala, samt om och hur man i historieundervisningen arbetar för att uppnå kraven i läroplanen angående jämställdhet mellan kön. Min utgångspunkt är att undersöka om historielärare tycker att de arbetar jämställt. LÄS MER