Sökning: "Partial e-Commerce"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Partial e-Commerce.

  1. 1. Influence of COVID-19 on E-commerce sales : The omnichannel strategies case of the retail businesses in Sweden

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Joel Dorian Aguilar Montaño; [2022]
    Nyckelord :omnichannel; in-store; online sales; Covid19; retailer;

    Sammanfattning : Purpose - This thesis aims to describe the strategies employed by omnichannel experts in Swedish retail shops during the Covid19 pandemic. Furthermore, the integration of the physical and online channels is studied to describe the methods used to increase sales, especially in the online channels. LÄS MER

  2. 2. Pantsystem för återbruk av emballage inom E-handel : En möjlig lösning för en mer hållbar E-handel

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Julia Apelgren; Sara Kronvall; Ellen Surtevall; [2021]
    Nyckelord :Deposit refund system; Circular economy; E-commerce; Reuse; Packaging; Sustainability; Pantsystem; Cirkulär ekonomi; E-handel; Återbrukssystem; Återbruk; Emballage; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Den omstrukturering som detaljhandeln genomgått under de senaste åren i och med digitaliseringens framskridning har även resulterat i en kraftig tillväxt inom e-handeln. Dettahar även inneburit en ökad tillverkning av emballage med en tillväxt som fortsatt förväntas öka även i framtiden. LÄS MER

  3. 3. Den digitala handelns fastighetsmarknad - Var ska E-handeln lokaliseras?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Fastighetsvetenskap

    Författare :Eric Håkansson; Linus Nässén Odell; [2018]
    Nyckelord :E-handel; logistik; lager; fastighet; lokaliseringsteori; regression; intervju; GIS; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The fact that e-commerce has increased significantly in recent years has not gone unnoticed, and its features have been marked in both private life as well as in business. The physical commerce has changed to an increased shopping through the internet, which is a development of the trade of goods that was one of the earliest commercial forms. LÄS MER

  4. 4. Dress for e-Commerce success : En kvantitativ och kvalitativ undersökning om bakomliggande framgångsfaktorer för renodlade e-handlare samt deras internationaliseringsförmåga

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Julia Hansson; Johanna Nyman; [2016]
    Nyckelord :e-Commerce; Partial e-Commerce; Digital marketing; Internationalization; Success factors; E-handel; Renodlade e-handelsföretag; Digital marknadsföring; Internationalisering; Framgångsfaktorer;

    Sammanfattning : Studien utgår från det faktum att var femte köp i Sverige idag görs på Internet, vilket sätter press på e-handelsföretagen att differentiera sig, både inhemskt och på den internationella arenan. Tre faktorer är värda att nämna, då dessa är aspekter som de fysiska butikerna inte konkurrerar med i samma utsträckning som e-handel. LÄS MER