Sökning: "Paulina Can"

Visar resultat 1 - 5 av 159 uppsatser innehållade orden Paulina Can.

  1. 1. Nya utbildningskrav - Hur påverkas rekryteringen? : En kvalitativ studie om de nya utbildningskravens påverkan på rekryteringen av revisorer

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emelie Eriksson; Oscar Hermodsson; Paulina Frykholm; [2023]
    Nyckelord :Auditor; profession theory; auditor education; audit quality; competence; recruitment; audit teams; Revisor; professionsteori; revisorsutbildning; revisionskvalité; kompetens; rekrytering; revisorsteam;

    Sammanfattning : Titel: Nya utbildningskrav – Hur påverkas rekryteringen? En kvalitativ studie omde nya utbildningskravens påverkan på rekryteringen av revisorer Författare: Emelie Eriksson, Paulina Frykholm och Oscar Hermodsson Handledare: Linus Axén och Rickard Wilhelmsson Nyckelord: Revisor, professionsteori, revisorsutbildning, revisionskvalité, kompetens,rekrytering, revisorsteam Bakgrund: I takt med omvärldsförändringar som globalisering, teknisk utveckling och nya regler för finansiell och icke-finansiell rapportering, står den traditionella revisorsrollen inför en förändring och revisionsbranschen behöver anpassas utefter detta. Den 1 juli 2018 ändrade Revisorsinspektionen utbildningskraven för att bli auktoriserad revisor. LÄS MER

  2. 2. Hybridundervisning : Interaktionsupplevelser via digitala verktyg och plattformar ur ett studentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Paulina Heino; Kajsa Fridehäll; [2023]
    Nyckelord :Hybrid education; Higher education; Digital tools; Digital learning platforms; Interaction; Synchronous interaction; Asynchronous interaction; Hybridundervisning; Högre utbildning; Digitala verktyg; Digitala lärplattformar; Interaktion; Synkron interaktion; Asynkron interaktion;

    Sammanfattning : Digital utbildning erbjuder många möjligheter, men det finns även utmaningar som behöver övervinnas för att fullt ut utnyttja dess potential. En av dessa utmaningar är kvaliteten och effektiviteten hos digitala verktyg och plattformar. LÄS MER

  3. 3. Circularity indicators in practice: Exploring companies’ application and linkages to sustainability

    Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutet

    Författare :Emilia Paulina Paredes Bassi; [2023]
    Nyckelord :circular economy; circularity indicators; circularity assessment; sustainability assessment; industry; Chile; Social Sciences;

    Sammanfattning : The Circular Economy (CE) has gained global recognition as a way to enable sustainability improvements in production and consumption systems. Numerous circularity indicators (c-indicators) have been developed by academia and practitioners to be used at the company level as analytical tools to measure progress towards a more circular economy. LÄS MER

  4. 4. Gudsrelationer i Astrid Lindgrens böcker : En innehållsanalys av Emil i Lönneberga

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Paulina Lindeskär; [2023]
    Nyckelord :Relationship; God; Emil i Lönneberga; Swedish agricultural society;

    Sammanfattning : Abstract The purpose of this essay is to examine and compare the characters' relationship with God in Astrid Lindgren's book series Emil i Lönneberga and to study how this reflects Christianity in the Swedish agricultural society of the 1900s. The characters investigated is Emil, mother Alma, father Anton, the farm maid Lina, the farmhand Alfred and Emil's younger sister Ida. LÄS MER

  5. 5. ESTETISKA LÄRPROCESSER SOM METOD FÖR ATT UTVECKLA ELEVERS TEMPUSANVÄNDNING I SKOLÄMNET ENGELSKA : En interventionsstudie i en svensk grundskola i årskurs 4

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Paulina Forsén; [2023]
    Nyckelord :Aesthetic learning processes; English tempus; year 4; the socio-cultural perspective.; Estetiska lärprocesser; engelskt tempus; årskurs 4; det sociokulturella perspektivet.;

    Sammanfattning : The study is about aesthetic learning processes in the subject English. The purpose of the study is to investigate whether aesthetic learning processes in the form of drama can contribute to a development in fourth graders’ command of grammatical tense in English. LÄS MER