Sökning: "Penny"
Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade ordet Penny.
1. Do first impressions matter? How product packaging and warning messages influence young adults' conceptions and intentions to use nicotine pouches
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Tobacco-free nicotine pouches have become increasingly popular in Sweden, especially among young adults. This thesis examines how packaging and warning messages could influence young adults' conceptions and intentions to use nicotine pouches. LÄS MER
2. Sjuksköterskors och sjuksköterskestudenters kunskap om HBTQI : En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: HBTQI personer är en minoritetsgrupp som historiskt sett har blivit diskriminerade och inte haft samma rättigheter som andra. Studier visade att många HBTQI personer möter diskriminering, fördomar och stigmatisering både i vardagen och även i kontakt med vården vilket ledde till psykiska problem som bland annat depression, ångest, självmordstankar och självmordsförsök. LÄS MER
3. Börsnotering och prissättning på Nasdaq och NYSE : En kvantitativ studie om hur aktiekurserna förändras i samband med en börsnotering
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to analyze the stock price development of initial public offerings (IPOs) in the short and long term. If underpricing occurs, conclusions can be drawn about how this affects the price development. LÄS MER
4. AID EFFICIENCY: CAPABILITIES ENHANCEMENT OR VALUE FOR MONEY A comparative study of Sida and DFID
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Evaluative frameworks of aid efficiency have various approaches based on donor priorities, international agreements and agenda, and existing theories in place. This thesis aims to investigate whether measurement of capabilities enhancement is losing ground to Value for Money Approach – a theory perceived to look into cost-effectiveness and economic growth only. LÄS MER
5. En riktig snackis : En kvalitativ retorisk studie av hur två olika podcasts gestaltat COVID-19
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien ämnar undersöka vilka retoriska verktyg som talarna i poddprogrammen Alex och Sigges podcast och Pillowtalk med Peg och Penny använder sig av för att diskutera och gestalta COVID-19. Det studeras även hur respektive podcast förhåller sig till spridandet av fake news och desinformation. LÄS MER