Sökning: "Pernod"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Pernod.
1. Det mångkulturella äktenskapet : Internationella fusioner, problematiken då två parter blir till en
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Background: Thanks to the globalization and the EU the international trade is growing faster than ever and companies are able to change ownership across the borders of the nations. Today one can talk about global marketplace with a deeper integration of the economies of the world. LÄS MER
2. Är förpackningen viktigare än innehållet? : en studie av ett alkoholföretags kommunikativa Corporate Social Responsibility arbete och hur dess intressenter upplever det
Magister-uppsats, Medier och kommunikationSammanfattning : Aim: The aim of this essay is to study the work of an alcohol company’s (Pernod Ricard) corporate social responsibility and how this work is being communicated to the company’s stakeholders. Furthermore I aim to describe the profile of the specific company, in other words how they wish their stakeholders to experience the company. LÄS MER
3. Motiven bakom Pernod Ricards förvärv av Vin&Sprit
C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Bakgrunden till försäljningen av statligt ägda Vin&Sprit är att svenska regeringen har beslutat att statligt ägande av företag ska minskas. Försäljningen av V&S avslutade ett svenskt ägande av företaget som Ivan Bratt grundade 1917. LÄS MER
4. Vin & Sprit – Konsekvenser av försäljningen till Pernod Ricard
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : ESammanfattning Examensarbetets titel: Vin & Sprit – Konsekvenser av försäljningen till Pernod Ricard Seminariedatum: 2008‐06‐04 Ämne/kurs: FEKP01, Examensarbete magisternivå, 15 poäng Författare: Malmborg Niklas, Måwe Mikaela, Pettersson Mikael Handledare: Skärvad Per Hugo Fem nyckelord: Vin & Sprit, Absolut Vodka, Pernod Ricard, varumärke och förvärv Syfte: Syftet med detta examensarbete är att utifrån den teoretiska referensramen, med hjälp av en konstruerad analysmodell identifiera positiva respektive negativa konsekvenser för V&S efter försäljningen till Pernod Ricard. Metod: Författarna använder en abduktiv ansats med ett deskriptivt syfte. LÄS MER
5. Organisational buying behaviour : Criteria and influences in the buying process within high commercial value restaurants
Kandidat-uppsats, IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : In 2005 the wine importer and supplier Pernod Ricard Sweden acquired Allied Domecq, a company with a wide assortment of wines. However, due to Pernod Ricard Sweden’s strategic focus on spirits the last decade they now experience a lack of knowledge of how to best sell and endorse wine to restaurants. LÄS MER