Sökning: "Personlig Integritet"

Visar resultat 1 - 5 av 441 uppsatser innehållade orden Personlig Integritet.

  1. 1. "Fråga inte om kunden tvättar pengar Avvägningen mellan integritetsskydd och intresset av att motverka finansiell brottslighet i svenska och europeiska rättskällor"

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Viktoria Dikis; [2024-02-19]
    Nyckelord :Penningtvätt; Kundkännedom; AML; Dataskydd; Integritet; Brottsuppgifter; Personuppgiftsbehandling;

    Sammanfattning : Kreditinstitut är skyldiga att riskbedöma sina kunder enligt penningtvättslagen. Skyldigheten kan enligt penningtvättsregelverket i vissa fall innefatta beaktandet av brottsuppgifter vid bedömningen av kundens riskprofil. LÄS MER

  2. 2. Konsumenters inställning till personlig marknadsföring : En kvantitativ studie av konsumenters syn på personlig marknadsföring och dess konsekvenser för kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Maja Palmqvist; Axel Vallenor; [2024]
    Nyckelord :Personalized marketing; offers; strategy; attitude; privacy; integrity; Word of Mouth; loyalty;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka konsumenters inställning till personlig marknadsföring med utgångspunkt i personlig integritet. Vidare är studiens syfte att undersöka om personlig marknadsföring kan leda till kundlojalitet med hjälp av Word of Mouth som proxy. LÄS MER

  3. 3. Utökade möjligheter att använda preventiva tvångsmedel : Ett rättssäkert förfarande som upprätthåller skyddet för den personliga integriteten?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Elin Johansson; [2024]
    Nyckelord :processrätt; straffprocessrätt; straffprocessuella tvångsmedel; preventiva tvångsmedel; personlig integritet; rätten till privatliv; rättssäkerhet; rättstrygghet; underrättelseverksamhet; kriminella nätverk; allvarlig brottslighet;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Individanpassad marknadsföring : En kvalitativ studie om individanpassad marknadsföring ur ett integritetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Wallin; Linus Sundqvist; [2024]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring; Integritet; Privacy Calculus; Privacy Paradox;

    Sammanfattning : Individanpassad marknadsföring blir ett allt mer kraftfullt verktyg för företag. Den fortsatta framväxten av digitala medier leder till en ökad insamling av konsumenters persondata som används för att skräddarsy individuella erbjudanden. LÄS MER

  5. 5. Segmentering utan personidentifierande attrbut : En undersökning av metoder och principer för dataanalys och segmentering i medelstora outdoor företag

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Philip Sundin; Jonathan Jeding; [2024]
    Nyckelord :Data Mining; Dataanalys; Segmentering;

    Sammanfattning : Framväxten av Internet och e-handel har medfört en ständig ström av kunder med olika behov och produktpreferenser till företag. För att kunna möta de varierande kundkraven förlitar sig företag ofta på detaljerad kunddata, vilket hjälper till att generera värdefulla insikter med hjälp av verktyg för dataanalys. LÄS MER