Sökning: "Personlig service"

Visar resultat 1 - 5 av 244 uppsatser innehållade orden Personlig service.

  1. 1. Service Recovery hos restaurangbranschen genom hantering av eWOM : En kvalitativ studie om hur restaurangbranschen kan återhämta sig från negativ eWOM med hjälp av Service Recovery

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Saifaldeen Basem Almosawi; [2024]
    Nyckelord :eWOM; Service recovery; Service failure; marketing;

    Sammanfattning : Restaurangbranschen är en lovande affärsverksamhet då mat är ett av de primära behoven för alla människor. Restauranger arbetar i en fysisk miljö med en stor mängd personlig interaktion med kunderna, vilket innebär att fel, misstag och misslyckanden inte kan undvikas. LÄS MER

  2. 2. Quality from the perspective of the internal customer : Internal service experience in a manufacturing industry company

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Stina Enblom; Silvia Padovan; [2023]
    Nyckelord :customer experience; service quality; internal service quality; service profit chain; customer satisfaction; internal customer satisfaction; customer perceived value; kundupplevelse; servicekvalitet; intern servicekvalitet; service profit chain; kundnöjdhet; intern kundnöjdhet; customer perceived value;

    Sammanfattning : För att förbättra servicekvaliteten är kartläggning och mätning av kundupplevelse en viktig del av förbättringsarbetet. Detta är mestadels studerat ur den externa kundens perspektiv, och inte lika ofta ur den interna kundens. LÄS MER

  3. 3. Tjänstepension - värdet ökar med kunskap : En fallstudie om en organisations kommunikationsprocess

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Hanna Gjulem; Angelica Kollberg; [2023]
    Nyckelord :Information sharing; internal communication; knowledge; knowledge management; pension knowledge; generational differences; Informationsdelning; intern kommunikation; kunskap; organisationslärande; pensionskunskap; generationsskillnader;

    Sammanfattning : I studien undersöks medarbetarnas syn på den interna kommunikationen om tjänstepension inom ett tjänsteproducerande företag. Utgångspunkten i undersökningen var att genom en enkätundersökning undersöka hur medarbetarnas pensionskunskaper såg ut, hur deras intresse var samt om hur de upplevde att organisationen informerar om tjänstepensionen. LÄS MER

  4. 4. Självbetjäningsteknologier och service

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Hanna Johansson; Lone Carlson; [2023]
    Nyckelord :självbetjäningsteknologier; värdesamskapande; värdesamförstörande; servicelogik; värdeprocessen; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att fördjupa förståelsen av konsumenters uppfattningar av värde i servicemöten som inkluderar självbetjäningsteknologier i jämförelse med personlig service. Genom att tillämpa kvalitativa forskningsmetoder utforskar studien hur konsumenter bedömer och beskriver olika aspekter av dessa servicemöten samt deras påverkan på individen. LÄS MER

  5. 5. KRIMINELLAS REVANSCH I SAMHÄLLET : En kvalitativ studie av frivillighetsorganisationen KRIS arbete i samverkan med Kriminalvården

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kriminologi (KR)

    Författare :Sara Elander; Tova Isaksson Génetay; [2023]
    Nyckelord :Community; Conventional lifestyle; Criminal lifestyle; Criminal s Revenge In Society; Correctional Service; Recidivism; Turning points; Gemenskap; Konform livsstil; Kriminell livsstil; Kriminalvården; Kriminellas Revansch I Samhället; Vändpunkter; Återfall i brott;

    Sammanfattning : Den första tiden efter frigivning beskrivs som kritisk gällande återfall i brott då det innebär hinder och svårigheter i att anpassa sig till en konform livsstil. När det gäller dessa hinder kan frivilligorganisationer bidra till att minska återfall i brott. LÄS MER