Sökning: "Petrea Godderidge"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Petrea Godderidge.

  1. 1. Private Labels and Generation Dislo(Y)al - The impact of private labels on store loyalty within the Swedish grocery retail industry

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Petrea Godderidge; Nicole Johansson; Lina Larsson; [2016]
    Nyckelord :Generation Y; store loyalty; private labels; grocery retailer; quantitative research method; marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Course: FEKN90, Degree project for Master of Science in Business and Economics (30 ECTS) Authors: Petrea Godderidge, Nicole Johansson and Lina Larsson Supervisor: Annette Cerne Key words: Generation Y, store loyalty, private labels, grocery retailer Purpose: The purpose of this thesis is to investigate what impact private labels, in relation to other store loyalty driving factors within the Swedish grocery retail industry, have on consumers within Generation Y’s store loyalty. Methodology: This study has a quantitative research strategy with a deductive research approach. LÄS MER

  2. 2. "Klart att grönt känns fräscht och nyttigt men jag känner mig lurad" - En studie om hur grön förpackningsfärg kan påverka generation Y:s köpbeteende

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Hassel; Lina Larsson; Petrea Godderidge; [2015]
    Nyckelord :färgen grön; förpackningsfärg; konsumentköpbeteende; generation Y; Sinnesmarknadsföring; Business and Economics;

    Sammanfattning : Författarna ämnar att i studien undersöka och analysera hur betydelsefull färgen grön på livsmedelsprodukter är för generation Y. Studien visar att grön förpackningsfärg inte är ett av det viktigaste attributet vid val av livsmedelsprodukt, men att färg däremot har en undermedveten påverkan vid konsumtionsval. LÄS MER