Sökning: "Petter Neldemo"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Petter Neldemo.

  1. 1. ”Less is more” – En studie om Scandi Styles betydelse utifrån ett konsumentkulturperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Petter Neldemo; Jessica Holmqvist; Lisa Örtegren; [2017]
    Nyckelord :Ambi-Brands; Consumer Culture Theory; Consumer Identity Projects; Fashion Theory; Style Codes; Group Identity; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: ”Less is more” – En studie om Scandi Styles betydelse utifrån ett konsumentkulturperspektiv Seminariedatum: 2017-01-12 Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Jessica Holmqvist, Petter Neldemo, Lisa Örtegren Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Ambi-Brands, Consumer Culture Theory, Consumer Identity Projects, Fashion Theory, Style Codes, Group Identity Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka hur Scandi Style uttrycks och, med utgångspunkt från CCT och Fashion Theory, studera hur denna modestil kan användas för att skapa en unik och social identitet. Metod: En kvalitativ studie har gjorts i uppsatsen, som har baserats på ett hermeneutiskt tillvägagångssätt tillsammans med etnografiska inslag. LÄS MER