Sökning: "Platsmarknadföring"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet Platsmarknadföring.

  1. 1. Konsten att marknadsföra platsen : En studie om hur platsmarknadsföring, identitet och image

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Minna Nikkanen; Louise Olsson; [2020]
    Nyckelord :platsmarknadföring; varumärkesvärde; identitet; image;

    Sammanfattning : Bakgrunden till denna uppsats ligger i att kommuner står inför olika utmaningar i och med den demografiska utvecklingen av urbanisering, men även fenomenet kring en minskande befolkning. I denna studie undersöks området platsmarknadsföring för att ge en insikt i hur det verktyget kan användas av kommuner för att stärka staden som plats och att skapa en platsidentitet. LÄS MER

  2. 2. En stad i förändring.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Förvaltningshögskolan

    Författare :Senka Purkovic; Nina Muratagic; [2012-09-18]
    Nyckelord :Omvärld; Förändring; Globalisering; Indentiteter; Platsmarknadföring;

    Sammanfattning : .... LÄS MER