Sökning: "Price discovery"

Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden Price discovery.

  1. 1. Fractional Cointegration and Price Discovery in FX Markets

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomi

    Författare :Johan Faxner; [2023]
    Nyckelord :exchange rates; price discovery; fractional cointegration; market microstructure; covered interest rate parity;

    Sammanfattning : I employ bivariate fractionally cointegrated vector autoregressive models to analyze price discovery on the EUR/GBP market. Using daily spot rates between 2010 and 2022 along with corresponding one-month and three-month forward rates, I extract parameter estimates for pairwise long-run relationships, each pair containing a spot and a forward. LÄS MER

  2. 2. Sustainability amid Monetary Policy : Quantitative Easing and Tightening

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Nationalekonomi

    Författare :Colman Etelkozi; [2023]
    Nyckelord :quantitative easing; QE; quantitative tightening; QT; monetary policy; macroeconomics; stability; sustainability; federal funds rate; FFR; genuine progress indicator; GPI; producer price index; PPI; inflation;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine whether the implementation of quantitative easing (QE) and quantitative tightening (QT) in the United States has detracted from the integrity of the country’s macroeconomic environment. In other words, does QE impact macroeconomic stability? Then, evaluate implications and externalities of stability as they relate to sustainability efforts. LÄS MER

  3. 3. Sociala mediers påverkan på köpbeslut bland konsumenter i åldern 40-60 år

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Andy Garcia; Isra Hallak; [2023]
    Nyckelord :Purchase decision process; electronic word of mouth; social media; generation X; Köpbeslutprocessen; elektronisk word of mouth; sociala medier; generation X;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to gain a deeper understanding of how Generation X perceive that their purchase decisions are influenced by their use of social media. Method: The study is based on a qualitative research strategy. A semi structured interview was applied. LÄS MER

  4. 4. En mer omtyckt säkerhet : Hur kan en brandvarnare utformas för att vara mer estetiskt tilltalande?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Melvin André; [2022]
    Nyckelord :Design; smoke alarm; smoke detector; product design; UCD; user-centered design; aesthetic; aesthetically pleasing; Design; brandvarnare; estetiskt tilltalande; estetik; produktdesign; estetiskt tilltalande; ACD; användar-centrerad design;

    Sammanfattning : Det här projektet har utforskat frågeställningen - Hur kan en brand- varnare utformas för att bli mer estetiskt tilltalande för användaren? Den svenska Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap [MSB] har länge drivit en nollvision för Sverige med målsättningen att ingen människa ska omkomma i en brand (MSB, 2021a). En avgörande faktor för att målsättningen ska lyckas är att varje hem har fungerande brandvarnare. LÄS MER

  5. 5. Liquidity Providing: Study on liquidity providing in the Nordic stock markets

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Julius Bengt Leif Karlsson; Carl Victor Malmström; [2022]
    Nyckelord :Liquidity Providing; Nordic Stock Exchange; Financial Service; Market Maker; Business and Economics;

    Sammanfattning : Risk and return go hand in hand, and one way for a firm to mitigate existing and potential investors' risk in a stock is to employ a financial service; liquidity providing. The value of liquidity provision has become relevant as market uncertainties and shocks in the market create disturbances. LÄS MER