Sökning: "Prissättningsstrategier"

Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade ordet Prissättningsstrategier.

  1. 1. The Influence of Pricing Strategy on the Growth of SMEs : A Case Study in Liberia

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Dewah Netta Jackson; Ohabuike Joshua Ajuro; [2023]
    Nyckelord :Pricing; Influencing of pricing strategy; SMEs growth; Liberia;

    Sammanfattning : Small and Medium Enterprises (SMEs) play a crucial role in the economic development of any nation. However, due to various challenges, including government policies, cost of production, competition, and market demand, SMEs often struggle to survive and grow. Pricing strategy is one of the critical factors determining SMEs' success. LÄS MER

  2. 2. Prissättning av miljövänliga produkter

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Frances Clarke Hermansson; Sandra Herrgård; Jimmy Johansson; [2023]
    Nyckelord :Pricing strategies; green products; environmentally friendly products; Prissättningsstrategier; gröna produkter; miljövänliga produkter;

    Sammanfattning : In this paper we investigated how small Swedish manufacturing companies are setting prices for environmentally friendly products. We have looked at five companies from different industries and interviewed them about what environmentally related laws and regulationsthey need to follow, what measures they take to reduce their impact on the environment, how they handle costs associated with those measures and how they finally are setting the pricesfor their products. LÄS MER

  3. 3. Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet : En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Julia Nordin; Emilia Tušetić; [2023]
    Nyckelord :Country-of-origin; brand loyalty; price sensitivity; attitudinal attachment; behavioral loyalty; food; food brands; Country-of-origin; varumärkeslojalitet; priskänslighet; attitydfäste; beteendelojalitet; livsmedel; livsmedelsvarumärken;

    Sammanfattning : Titel: Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet – En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  4. 4. How Pricing Strategies For E-Commerce Are Affected By Website Usability

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Filip Nyström; Filip Lundberg; Arvid Johansson; Einar Rättgård; Sven Grinneby; Lukas Ekberg; Lisa Södereng; [2023]
    Nyckelord :Decoy effect; Compromise effect; Usability;

    Sammanfattning : The growth of e-commerce, accelerated by the covid-19 pandemic, have fundamentally changed how companies commercialize their products. To remain competitive, many retail companies must transition parts of, or their entire, selling process to the internet. LÄS MER

  5. 5. Att utveckla prissättningsstrategier genom samverkan : En studie av premiumprodukter för gödningsmedel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Karl Pettersson; Milly Ngo; Emma Lundgren; [2023]
    Nyckelord :prissättningsstrategi; samverkan; gödningsmedel; jordbruksindustri; jordbruksmarknad; hållbarhet; hållbar omställning; prissättning;

    Sammanfattning : Traditionellt sett har prissättningen centrerats kring parametrar som efterfrågan, konkurrenter och kostnader. På senare tid har externa parametrar blivit mer aktuellt att ta med i processen för utvecklandet av prissättningsstrategier. En central del är skapandet av långsiktiga relationer genom samverkan. LÄS MER