Sökning: "Propaganda"

Visar resultat 11 - 15 av 401 uppsatser innehållade ordet Propaganda.

  1. 11. Dålig PR är bra PR. En kvalitativ intervjustudie om trovärdighet och förtroende för Public Relations

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Michaela Matsson Amneteg; [2023-11-17]
    Nyckelord :Public Relations; PR; trovärdighet; förtroende;

    Sammanfattning : Executive summary PR, short for public relations, has become a word associated with manipulation, propaganda and often characterized by low trust and low credibility according to research. Associating PR with lies or tricks is perceived to be a pattern, simultaneously PR practitioners are portrayed in popular culture as glamorous and social individuals. LÄS MER

  2. 12. Nutshell Paragraphs, Fact-Base or Propaganda: How Do Nutshell paragraphs in five news media reflect an international crisis?

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/JMG - Inst f journalistik och masskomm

    Författare :Javad Maleki; [2023-10-10]
    Nyckelord :The nut graph; the nutshell paragraph; the nut graf; fact; propaganda; agenda setting; comparative analysis; content analysis; international crisis; the Libyan crisis; NATO; journalism; journalist; editor; editorial manipulation; newspaper; TV; media; news media; Swedish news media; print news media; news writing; audience; Global Times; Dagens Nyheter; Rossiyskaya Gazeta; the Guardian; the New York Times;

    Sammanfattning : Abstract Thesis: 15 hp Program and/or course: Master’s program in Investigative Journalism (MIJ), Master´s thesis in Investigative Journalism, JU2603 Level: Second Cycle Semester/year: St/2023 Supervisor: Mathias Färdigh Examiner: Annika Bergström Keyword: The nut graph, the nutshell paragraph, the nut graf, fact, propaganda, agenda setting, comparative analysis, content analysis, international crisis, the Libyan crisis, NATO, journalism, journalist, editor, editorial manipulation, newspaper, TV, media, news media, Swedish news media, print news media, news writing, audience, Global Times, Dagens Nyheter, Rossiyskaya Gazeta, the Guardian, the New York Times. Purpose: The aim of the study is to conduct a comparative analysis of the contents of nut graphs written by five print news media outlets: Dagens Nyheter, Global Times, Rossiyskaya Gazeta, The Guardian, and The New York Times, regarding the Libyan crisis, in order to examine whether they set media agendas through the nut graph. LÄS MER

  3. 13. ”Här ligga bevisen samlade mot de skyldiga”. En kvalitativ innehållsanalys av hur Tysklands motgångar och nederlag förmedlades 1944– 1945, och hur skildringarna innehåller propaganda, konspirationsteorier och desinformation.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Maria Söderqvist; [2023-10-05]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Under andra världskriget fanns det svenska nationalsocialister som ägnade sig åt att sprida propaganda, konspirationsteorier och desinformation genom skildringar av krigets utveckling. Tidigare forskning visar vilka ideologier och föreställningar de svenska national- socialisterna generellt hade, men beskriver inte hur de skildrade Tysklands motgångar och ne- derlag 1944–1945, eller hur dessa texter innehöll och förmedlade propaganda, konspirations- teorier och desinformation. LÄS MER

  4. 14. THE CHOSEN CREATURES: HOW ANIMAL JUXTAPOSITIONS IN ANTISEMITIC PROPAGANDA CONTRIBUTED TO INSTITUTIONALIZED OTHERNESS

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Heidi Keller; [2023-07-06]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This paper discusses how anthropomorphic animals have been used in depicting Jews in antisemitic art and propaganda imagery since the late High Middle Ages until the first half of the 20th century. It sheds light on why certain animal species were chosen to symbolize Jews, and categorizes the animals into three groups: creatures taken from the Hebrew Scriptures and the Jewish folklore inspired by it, animals presented in secular and pagan folklore influenced by legends from Ancient Greece and Rome, and the “anti-charismatic” fauna. LÄS MER

  5. 15. Perspektiv på propaganda Propagandabegreppet i Sverige mellan 1920 och 1951

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

    Författare :Theodor Lindström; [2023-06-29]
    Nyckelord :Propaganda; reklam; Jacques Ellul; Reinhart Koselleck; agitation; informationspolitik; svensk press 1920 – 1951;

    Sammanfattning : This thesis examines the term propaganda and it´s use and meaning in the public discourse in Swedish press between the years 1920 and 1951. The thesis asks the overarching question of how and why the definition of the term changes from a neutral word to a word with negative connotations. LÄS MER