Sökning: "Publicitet"

Visar resultat 1 - 5 av 148 uppsatser innehållade ordet Publicitet.

  1. 1. Medieskada som billighetsskäl

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Violeta Bukera; [2023-02-02]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det är, mot bakgrund av allmänhetens allt växande intresse för brottmål och den rättskipande verksamheten, naturligt att brottsjournalistiken idag är en självklar del av mediekanalernas nyhetsrapportering. Det rapporteras dagligen om gärningar som begås i landet och om de framsteg som de brottsbekämpande myndigheterna gör i redan pågående utredningar. LÄS MER

  2. 2. ESG kontroverser och dess marknadspåverkan : Kan ett gediget hållbarhetsarbete skydda mot negativ publicitet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Thea Färnstrand; Linnéa Lexander; [2023]
    Nyckelord :ESG; ESG-kontroverser; marknadsreaktioner; ESG-poäng; hållbarhetsarbete.;

    Sammanfattning : Hållbarhet har det senaste decenniet varit ett stort fokus i media, för företag och dess intressenter. Företag strävar efter en stark hållbarhetsprofil, och värderingsinstitut tillhandahåller ESG-poäng för att betygsätta företagens arbete. Gröna investeringar lockar och media rapporterar om företagens prestationer samt misslyckanden. LÄS MER

  3. 3. Analys av de populäraste typerna av bilder på Artstations trendingflöde inom miljö- och bakgrundsdesign : En empirisk kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Julia Levin; Evelina Oskarsson; [2023]
    Nyckelord :Digitala plattformar; bildkonst;

    Sammanfattning : Under senare år har digitala plattformar inom bildkonst på internet blivit allt vanligare och ses idag som ett uttrycksfullt medel för kreatörer, som är intresserade av att publicera sina verk digitalt. Artstation är en av dessa och är en mycket populär digital plattform som inriktar sig inom bildkonst som omfattar videospel, film samt underhållning. LÄS MER

  4. 4. Dramatiserad kontra förenklad gestaltning av terrordådet i Almedalen : En komparativ retorisk analys av två nyhetsmediers gestaltning av våld med politiskt motiv respektive terrordåd.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Julia Österholm; Molly Voxhed; [2023]
    Nyckelord :gestaltning; nyhetsmedia; Aftonbladet; SVT; retorik; nyhetsvärdering; dramaturgi; medielogik;

    Sammanfattning : Denna studie avser undersöka gestaltningen och framställningen av våld med politiskt motiv och terrordåd i nyhetsmedia. Sex nyhetsartiklar ligger till grund för analysen som valts utifrån ett strategiskt urval, publicerade av Sveriges Television och Aftonbladet som berör dådet i Almedalen 2022. LÄS MER

  5. 5. All publicitet är bra publicitet, eller?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Frida Rödin; Anna Assarsson; [2023]
    Nyckelord :Brand communication; provocative marketing; attitudes; behaviours; brand equity; brand relationship; consumers; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att bidra till en bredare bild av varumärkeskommunikation med fokus på sambandet mellan provokativ marknadsföring samt attityder och beteenden. Frågeställningarna är utformade för att undersöka potentiella konsumenters upplevelser av provokativ marknadsföring och hur de talar om det i förhållande till varumärket. LÄS MER