Sökning: "Purchase Decision"

Visar resultat 1 - 5 av 284 uppsatser innehållade orden Purchase Decision.

  1. 1. Online or offline: Perceived risk and its influence on young consumers decision of where to consume.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Martin Ejresjö; Christopher Olsson; [2018-07-03]
    Nyckelord :online; offline; perceived risk; decision; young consumers;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  2. 2. “I expect to get free shipping”

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Anne-Charlotte Paas; Rebecka Melin Oscarsson; Simona Dimitrova; [2018-07-03]
    Nyckelord :Retail; E-tailing; Shipping Handling costs; Transaction cost; Decision-making; Online shopping; Willingness to purchase; Sustainability;

    Sammanfattning : MSc in Marketing & Consumption.... LÄS MER

  3. 3. Optimal placement of a Mobile Stroke Unit (MSU) to achieve improved stroke care

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Teknik och samhälle

    Författare :Oliver Dahllöf; Felix Hofwimmer; [2018]
    Nyckelord :mobile stroke unit; MSU; stroke treatment; stroke; door-to-needle; DTN; thrombolysis; placement; location;

    Sammanfattning : Tid till behandling är livsviktigt för människor som får en stroke. På olika platser i världen har man därför sett värdet i att införskaffa en specialambulans för stroke (stroke-ambulans) som har specialutrustning och specialpersonal som kan utföra intravenös behandling (trombolys). LÄS MER

  4. 4. Förnuft eller Magkänsla? - En fallstudie om hur kognitiva och affektiva stimuli i annonstexter driver försäljning på Facebook

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Julia Avelin; Anton Villberg; [2018]
    Nyckelord :Copywriting; Decision making; Cognitive; Affective; Sales driven marketing;

    Sammanfattning : The context of digital advertising has made it simpler to measure investments in marketing activities online, in terms of sales conversion. This has induced an increased adoption of a sales-driven marketing approach. LÄS MER

  5. 5. Returer inom e-handeln : En kvalitativ studie om hur konsumenter resonerar kring returer och dess miljöpåverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ylva Pettersson Dahllöf; Mathilda Svandal; [2018]
    Nyckelord :E-commerce; Returns; Environmental impact; Consumer behavior; E-handel; Returer; Miljöpåverkan; Kundbeteende;

    Sammanfattning : E-handeln har ökat på senare tid och i samband med detta har konsumenternas köpbeteende förändrats. Idag finns det många e-handelsföretag som försöker stå ut i mängden och locka till sig kunder bland annat genom att erbjuda fri frakt, fria returer och snabba leveranser. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet Purchase Decision.

Din email-adress: