Sökning: "Purchase Decision"

Visar resultat 1 - 5 av 276 uppsatser innehållade orden Purchase Decision.

  1. 1. Online or offline: Perceived risk and its influence on young consumers decision of where to consume.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Martin Ejresjö; Christopher Olsson; [2018-07-03]
    Nyckelord :online; offline; perceived risk; decision; young consumers;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  2. 2. “I expect to get free shipping”

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Anne-Charlotte Paas; Rebecka Melin Oscarsson; Simona Dimitrova; [2018-07-03]
    Nyckelord :Retail; E-tailing; Shipping Handling costs; Transaction cost; Decision-making; Online shopping; Willingness to purchase; Sustainability;

    Sammanfattning : MSc in Marketing & Consumption.... LÄS MER

  3. 3. Förnuft eller Magkänsla? - En fallstudie om hur kognitiva och affektiva stimuli i annonstexter driver försäljning på Facebook

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Julia Avelin; Anton Villberg; [2018]
    Nyckelord :Copywriting; Decision making; Cognitive; Affective; Sales driven marketing;

    Sammanfattning : The context of digital advertising has made it simpler to measure investments in marketing activities online, in terms of sales conversion. This has induced an increased adoption of a sales-driven marketing approach. LÄS MER

  4. 4. Returer inom e-handeln : En kvalitativ studie om hur konsumenter resonerar kring returer och dess miljöpåverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ylva Pettersson Dahllöf; Mathilda Svandal; [2018]
    Nyckelord :E-commerce; Returns; Environmental impact; Consumer behavior; E-handel; Returer; Miljöpåverkan; Kundbeteende;

    Sammanfattning : E-handeln har ökat på senare tid och i samband med detta har konsumenternas köpbeteende förändrats. Idag finns det många e-handelsföretag som försöker stå ut i mängden och locka till sig kunder bland annat genom att erbjuda fri frakt, fria returer och snabba leveranser. LÄS MER

  5. 5. Öppet köp och konsumenters beslutsfattande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Jesper Salomonson; [2018]
    Nyckelord :Cooling-off period; decision making of consumers; behavioural economics; microeconomics; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to investigate consumers’ decision making for purchases in physical stores and the effect of a cooling-off period in this process. The theories and models that have been used are the expected utility theory, the regret theory, the prospect theory and the projection bias. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet Purchase Decision.

Din email-adress: