Sökning: "Purchase Decision"

Visar resultat 11 - 15 av 503 uppsatser innehållade orden Purchase Decision.

  1. 11. Showrooming: En växande konsumtionstrend : Värdefaktorer i köpbeslutsprocessen kopplat till showrooming

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Lindkvist; Agnes Rudander; [2023]
    Nyckelord :Consumption; Showrooming; Omni-channel; Channels; Value; Purchase decision-making process; Konsumtion; Showrooming; Omnikanal; Kanaler; Värde; Köpbeslutsprocessen;

    Sammanfattning : Den tekniska utvecklingen har bidragit till ett ökat antal kanaler mellan företag och konsumenter. Detta möjliggör för konsumenter att fritt röra sig mellan dessa kanaler för att skapa och forma dess köpupplevelse efter önskat behov. LÄS MER

  2. 12. Optimal Order Placement Using Markov Models of Limit Order Books

    Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)

    Författare :Max Oliveberg; [2023]
    Nyckelord :Optimal order placement; Limit order book; Markov; Optimal orderläggning; Orderbok; Markov;

    Sammanfattning : We study optimal order placement in a limit order book. By modelling the limit order book dynamics as a Markov chain, we can frame the purchase of a single share as a Markov Decision Process. Within the framework of the model, we can estimate optimal decision policies numerically. The trade rate is varied using a running cost control variable. LÄS MER

  3. 13. Upplevelseekvationen - när AI-teknik möter konsumenters värdeskapande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Morris Holm; Emmelie Johansson; [2023]
    Nyckelord :Service logic; Resource interaction; the process of Value creation; Value in use; Outside-in perspective; Artificial Intelligence; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to increase knowledge about how AI in physical Retail has consequences for consumers' value creation. The importance of competence and knowledge in combination with technology is emphasized to enable improved customer experiences in physical retail. LÄS MER

  4. 14. Varumärkeskännedom, digital innehållsmarknadsföring på sociala medier eller eWOM : En kvantitativ studie om vilket som har störst påverkan på konsumenters köpbeslut online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ebba Engström; Elin Svensson; [2023]
    Nyckelord :Brand awareness; Electronic word of mouth eWOM ; Content marketing; Social media; Online purchase decisions; Varumärkeskännedom; Elektronisk mun-till-mun eWOM ; Innehållsmarknadsföring; Sociala medier; Köpbeslut online;

    Sammanfattning : Purpose: The aim of the study is to find out which factor of brand awareness, digital content marketing on social media and eWOM, has the greatest impact on a consumer's online purchase decision.  Methodology: A quantitative study that aims to create a basic understanding of which variable of brand awareness, social media content marketing and eWOM has the greatest impact on a consumer's purchase decision. LÄS MER

  5. 15. Inverkan influencer marketing & word-of-mouth har på konsumentens köpbeslut i relation till tillit. : En kvantitativ studie riktad på konsumenters tillit till influencers och sin omgivning.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Evelina Lind; Ida Fransson; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; word-of-mouth; tillit; konsumenters köpbeslut; sociala medier;

    Sammanfattning : Title – The influence influencer marketing and word-of-mouth have on the consumer's purchase decision in relation to trust: A quantitative study focused on consumer ́s trust in influencers and their surroundings Level – Candidate thesis, 15 hp Author – Ida Fransson & Evelina Lind Advisor – Afshin Afsharipour Examiner – Svante AnderssonTerm – Spring term 2023 Purpose - The purpose of this study is to examine consumers' buying decision based on the extent to which they rely on influencer marketing and the influence word-of-mouth can have in relation to trust.Design/methodology/approach - This study is based on selected articles that are adapted to the chosen topic that this paper addresses. LÄS MER