Sökning: "Purchasing and structure"
Visar resultat 1 - 5 av 118 uppsatser innehållade orden Purchasing and structure.
1. Scaling up and down with circular economy
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljöSammanfattning : This project commences with a personal reflection. I, the author, find myself on the verge of completing my academic journey and embarking on the pursuit of an independent life. This involves securing employment and establishing a place to call home, with the ultimate goal of starting a family. LÄS MER
2. Klädproduktion av gamla textilier i fysisk butik
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Detta arbete undersöker hur cirkulär ekonomi kan implementeras in i klädindustrin med fokus på stickade och virkade textilier. Detta genom att studera hur direkt återproduktion av kläder i konsumentbutik skulle se ut, med att ta inspiration från ett redan befintligt koncept. LÄS MER
3. Inköparens roll för hållbara inköp : Möjligheter och begränsningar för att implementera hållbarhet i textila inköpsprocesser
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Att anamma hållbarhet och ta strategiska beslut har blivit allt viktigare för textilföretag idag då kraven på socialt och miljömässigt ansvar har ökat. Genom den roll som inköpare besitter och sin delaktighet i inköpsprocessen har de möjligheter att påverka flera beslut i företag som kan kopplas till hållbarhet. LÄS MER
4. Shifting Gears: Entering the Automotive Vertical
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationsteknikSammanfattning : Tradera, Sweden's leading online marketplace for circular consumption, is considering entering the online automotive advertising market in Sweden as a new vertical to diversify its business. This thesis aims to determine if Tradera should enter the online automotive advertising market and to propose a strategic roadmap for entry if it is determined to be beneficial. LÄS MER
5. Winning Over Listeners with Podcast Advertising : Exploring the Podcast Audience’s Perception of Commercial Messages in Podcasts and the Role of Podcast Hosts
Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: Podcasts are an emerging medium with a steadily growing audience, which is particularly popular among younger generations. This makes them a promising advertising tool that companies can use to reach potential target groups. Therefore, it is crucial to understand how to successfully reach the audience through podcast advertising. LÄS MER