Sökning: "Quality of accommodation"
Visar resultat 1 - 5 av 74 uppsatser innehållade orden Quality of accommodation.
1. Distriktssköterskans erfarenheter av att arbeta med urininkontinens hos äldre personer : En litteraturöversikt
Magister-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Background: Urinary incontinence occurs in 30-40% of the Swedish population over 65 years. Urinary incontinence has a major impact on people's quality of life and many older people find it difficult to talk about it. LÄS MER
2. Bidragande faktorer till utvecklingen av PTSD bland ensamkommande barn under asylprocessen : En systematisk litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)Sammanfattning : Abstrakt De senaste decennierna har antalet ensamkommande barn som söker asyl i Europa ökat. Ensamkommande barn beskrivs ofta som en utsatt grupp som kan ha erfarenheter av fruktansvärda händelser med sig. LÄS MER
3. Improving life situations through scholarship programs - The case of Tanzanian beneficiaries
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationsteknikSammanfattning : The fourth goal of the 2030 Agenda for Sustainable Development regards Quality education, aiming to “ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all". Globally, enrollment in university education is increasing. LÄS MER
4. Äldre personers upplevelser av flytt till särskilt boende : Kvalitativ allmän litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Introduktion: Sveriges befolkning ökar och beräknas fortsätta att öka. Äldre är den grupp i samhället som kommer att växa mest. Detta ställer högre krav på tillgången till särskilda boenden. Den förändring som en flytt innebär, kan påverka en människa på olika sätt. LÄS MER
5. ”Jag tycker att musikämnet är öppet för anpassningar, men de kommer ju inte gratis” : En kvalitativ studie om musiklärares arbete med att inkludera elever i behov av särskilt stöd.
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : The purpose of this study is to explore how music teachers in grades seven to nine work with adjustments in their teaching practices to include students with special needs. This has been done from a sociocultural perspective where inclusion, special adjustments and a school for everyone were the overall themes. LÄS MER